عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان مطرح کرد؛ خدمت ۳۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان به فرهنگ و دانش استان گیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: این واحد دانشگاهی بیش از ۳۰ سال به توسعه دانش و فرهنگ استان گیلان و شهر لاهیجان خدمت کرده است.
سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در لاهیجان درباره فعالیت‌های این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بیش از ۳۰ سال پیش پا به عرصه فعالیت گذاشته و مشغول تربیت و آموزش جوانان این دیار است.

وی اظهار کرد: این واحد دانشگاهی بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی در شهر لاهیجان و شرق گیلان است و بیش از ۸ هزار دانشجو، ۵۰۰ کارمند و استاد در این واحد دانشگاهی به تحصیل و خدمت مشغول هستند و با دارا بودن بیش از ۸۰ کارگاه و آزمایشگاه نقش موثری در توسعه علم و دانش منطقه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه این واحد دانشگاهی دارای بیش از ۵۹ رشته در مقاطع کارشناسی پیوسته، ۲۵ رشته در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و بیش از ۲۵ رشته در مقطع کاردانی پیوسته و نا‌پیوسته است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان تنها مجری رشته‌های هنری از قبیل ارتباط تصویری در استان گیلان است.

عضو هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه چهار رشته جدید به لیست رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود شده، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رشته‌های بازیگری، سینما – کارگردانی، مدیریت کسب‌وکارهای کوچک و مهندسی شهرسازی به لیست رشته‌های این واحد دانشگاهی افزوده‌شده و در مهرماه سال جاری نیز دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه این واحد دانشگاهی سهم بسزایی در توسعه تحصیلات تکمیلی در سطح استان دارد، ادامه داد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان دارای ۱۹ رشته در مقطع دکتری و بیش از ۹۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد است و دانشجویان فراوانی در حال ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تکمیلی هستند.

بیدریغ وجود خوابگاه‌های دانشجویی ویژه خواهران، درمانگاه پزشکی و دندان‌پزشکی، مراکز تحقیقاتی شیلات، کشاورزی و رباتیک، مزارع تحقیقاتی برنج و کشاورزی از امکانات و مزایای این واحد دانشگاهی برای علاقه‌مندان به تحقیقات و پژوهش دانست.

وی ادامه داد: با ایجاد و سرمایه‌گذاری بر روی مراکز رشد، سعی در فراهم کردن محیط برای ارتباط دانشگاه با صنعت کرده، تا دانشجویان پایان‌نامه‌های خود را در ارتباط با بازار کار و صنعت تعریف کنند و بعد از فراغت از تحصیل بتوانند در شرکت‌های دانش‌بنیان که خود یا سایران در دانشگاه ثبت کرده، مشغول به کار و فعالیت‌های پژوهشی، اقتصادی شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی و آموزشی این واحد دانشگاهی را بی‌نظیر دانست و افزود: سال‌های گذشته با تلاش تمام همکاران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان رتبه سوم دانشگاه‌های آزاد اسلامی در نظام رتبه‌بندی سایمگو را کسب کرد و این افتخار نشان‌دهنده، شاخص بودن این واحد دانشگاهی در تمام ابعاد فرهنگی، دانشجویی، اجتماعی، آموزش ، پژوهشی و ورزشی است.

بیدریغ با بیان اینکه افتخار میزبانی دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را داریم، ادامه داد: این واحد دانشگاهی دارای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص در سطح استان است و سعی کرده‌ایم محیطی را فراهم آوریم تا دانشجویان علاوه بر آموزش به سایر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی خود نیز بپردازند.

وی با دعوت از نخبگان استان برای تعامل با این واحد دانشگاهی ادامه داد: از نخبگان در تمام رشته‌ها دعوت می‌کنیم که با ارتباط موثر با دانشگاه، ما را برای رفع مشکلات جامعه حمایت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان یادآور شد: اکنون پروژه‌هایی از قبیل ساخت چاپگر‌های سه‌بعدی، دستگاه تشخیص هوشمند تشخیص کیفیت برگ سبز چای، پیل‌های سوختی، تولید برنج ارگانیک و سایر محصولات زراعی و باغی و چند پروژه مختلف با همکاری متخصصان و نخبگان در حال انجام است.

بیدریغ با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان دارای سه سالن سرپوشیده و یک سالن زمین روباز ورزشی و زمین فوتبال است، ادامه داد: امکاناتی کم‌نظیر ورزشی در این واحد دانشگاهی فراهم آمده و تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان این واحد دانشگاهی عضو تیم‌های ملی هستند و تمام توان خود را برای بالا بردن روحیه نشاط میان دانشجویان به کار می‌بریم.

وی دانشگاه آزاد را دانشگاهی از مردم برای مردم و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و یادگار امام راحل دانست و از تمامی متقاضیان برای ادامه تحصیل در این محیط فرهنگی، پژوهشی و آموزشی دعوت کرد.

انتهای پیام/