عمومی | دانشگاه فرهنگیان

دکتر غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فن آوری: جذب رتبه های خوب فرصتی بی نظیر برای دانشگاه فرهنگیان می باشد

وزیر علوم در نشست با جامعه آموزش عالی استان:ما در پی محدود سازی کمی و افزایش کیفیت در نظام آموزش عالی هستیم ، دانشگاه فرهنگیان از مهمترین دانشگاههای کشور است .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان غربی جلسه مسوولان و منتخبان آموزش عالی آذربایجان‌غربی  با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد و این صنف بایدها و نبایدها، انتظارات و مسائل خود را با وزیر درمیان گذاشتند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه گفت: دستاوردهای علمی و جایگاه علمی کشور در دنیا نشان از حرکت جهادگونه دانشگاهیان در طول انقلاب اسلامی دارد و  اینکه ما در علوم جدید حرفی برای گفتن داریم، باعث سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: نقاط قوت مراکز دانشگاهی کوچک باید تقویت شود و همچنین در استفاده از تجهیزات و امکانات تمامی دانشگاه‌ها مشارکت شود زیرا این امر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود.  ما در پی محدود سازی کمی  و افزایش کیفیت در نظام آموزش عالی هستیم

دکتر منصور غلامی گفت : ما قبل از انقلاب در خیلی از زمینه‌های کارشناسی به کشورهای خارجی وابسته بودیم ولی بعد از انقلاب و با توسعه دانشگاه‌های کشور توانستیم نیاز کشور را به نیروی کارشناسی داخلی تامین کنیم و تمام این عوامل نشان می‌دهد که دانشگاه وظیفه خود را برای تربیت نیروی متخصص در جامعه به خوبی انجام داده است.

وی اضافه کرد: توجه به مسائل پژوهشی از دهه هفتاد در کشور ما به طور جدی شروع شد و حاصل این توسعه جایگاه علمی امروز کشور در دنیاست.  ایشان دانشگاه فرهنگیان را از مهترین دانشگاههای کشور دانست و جذب رتبه های خوب را فرصتی مناسب در جهت ارتقای کمی و کیفی این دانشگاه دانست وگفت: دولت و مجلس وخصوصا وزارت آموزش و پرورش باید بحث حقوق معلمان را جدی بگیرد.

وی اضافه کرد: باید از تک روی دانشگاه‌ها نیز جلوگیری شود و به سمت آموزش بین‌رشته‌ای و رفتارهای گروهی حرکت گردد زیرا رویکرد ما تغییر مسائل آموزش و پژوهش در دانشگاه‌هاست.

رییس دانشگاه ارومیه در این جلسه گفت: سالانه ۴۰۰ فارغ‌التحصیل دکترا و ۲ هزار فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه ارومیه خارج می‌شود و ارتباط علمی این قشر با صنعت می‌تواند تحولی را در صنعت، اقتصاد و اشتغال استان ایجاد کند.

دکتر رحیم حب‌نقی ادامه داد: باید از ظرفیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در توسعه صنعت و حل مشکلات این بخش استفاده کرد.

دکتر علی محمودلو رییس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار اظهار داشت: تجمیع خدمات پژوهشی یک مسئله ضروری است که باید در جامعه امروز انجام گیرد.

دکتر علی محمدلو گفت: با تجمیع این خدمات می‌توان از امکانات سایر دانشگاه‌های استان برای تربیت دانشجو استفاده کرد و این امر نیاز اساسی امروز است.

وی تاکید کرد: اجرای فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاها نیازمند حمایت دانشگاه مادر در استان بوده و امید است مسوولان حمایت‌های لازم را در این خصوص اعمال کنند.  وی در ادامه حمایت ویژه از دانشگاه فرهنگیان را در جهت ارتقای نظام تعلیم وتربیت کشور ضروری خواند و برا تعامل و همکاری دانشگاههای استان در جهت استفاده از امکانات همدیگر تاکید کرد

در ادامه جلسه سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: اختصاص فضاهایی از دانشگاه به پارک علم و فناوری برای رشد فناوری در جامعه بسیار مهم است.

همچنین با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم‌نامه واگذاری ۱۷ هکتار از اراضی دانشگاه ارومیه به پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی امضا شد.