عمومی | دانشگاه فرهنگیان

تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان با شناسایی و جذب صحیح دانشجو معلمان آغاز می شود

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان با شناسایی و جذب افراد علاقمند به حرفه معلمی آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، کچوئیان در آیین تکریم و معارفه سرپرست پردیس نسیبه تهران در سالن اجتماعات این مرکز، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص دولتمردان شهید، شهیدان رجایی و باهنر بر حفظ و استمرار ارزش های ترسیم شده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهداء تاکید کرد.

کچوئیان، در ادامه تضمین کیفیت در دانشگاه فرهنگیان را با شناسایی و جذب صحیح دانشجو معلمان از اهم فعالیت ها برشمرد و گفت: تضمین کیفیت در این دانشگاه با شناسایی و جذب افراد علاقمند به حرفه معلمی آغاز، و توسعه و تعمیق آن نیز با شرکت در دوره های آموزشی و پژوهشی استمرار می یابد.

وی، حمایت و سنجش مستمر صلاحیت های حرفه ای نومعلمان را در بارنشستگی دانش و تجارب به عنوان آخرین حلقه تضمین کیفیت و تحقق مطلوب استانداردهای شایستگی اعلام کرد و افزود: پیش بینی نظام سنجش صلاحیت های حرفه ای در اسناد بالا دستی، بیانگر اهمیت به روز بودن معلمان در نظام تعلیم و تربیت کشور است.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، یکی از مهم ترین اجزاء نظام مدیریت منابع انسانی را شناخت صحیح نیروی انسانی ذکر و تصریح کرد: با شروع مصاحبه داوطلبان خواهان ورود به عرصه معلمی در دانشگاه فرهنگیان، شاخص بودن برخی ویژگی ها در دانشجویان لازم و ضروری است.

استاد دانشگاه، بر دقت بیش از پیش مصاحبه کنندگان در جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال جاری تاکید و برخورداری از انگیزه لازم، خویشتن پنداری مثبت، مسئولیت پذیری، صبور بودن، اهل تعامل بودن، اهل تفکر بودن، به روز بودن، وظیفه شناسی، انتقادپذیر و منعطف بودن را از جمله شاخصه های وجودی منتخبان حرفه معلمی برشمرد.

این مقام مسئول، هر گونه تغییر، تحول و پیشرفت در نظام تعلیم و تربیت کشور را تحول در دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت، به خصوص اساتید دانشگاه ذکر کرد و افزود: به روز بودن دانش و اطلاعات، شناخت ها، نگرش ها، مهارت ها و روش های کار، حرفه ای شدن معلمان حال و آینده این مرز و بوم را به همراه دارد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، شرط حفظ شرافت و بالندگی این دانشگاه را تجدید نظر استادان در الگوهای ارتباطی موجود و گذر از دانش سطحی و عمق بخشیدن به آن دانست و خاطر نشان کرد: ورود جدی اساتید دانشگاه فرهنگیان به حوزه تولید دانش از طریق تولید مقاله های ملی و بین المللی، تالیف کتاب و ترجمه متون تخصصی الزامی است.

کچوئیان، همزبانی با نسل جدید را از جمله مهم ترین نکات قابل توجه در جامعه امروزی عنوان و با متفاوت دانستن نگاه نسل نو با نگرش ها و انگاره های ما تصریح کرد: از جمله مواردی که نسل نو از آن گریزان است، زبان نصیحت است.

وی، با بالا دانستن سطح هوشمندی نسل جدید تاکید کرد: این نسل، با پس زدن زبان بایدها و نبایدها، ادبیات توام با احترام، آزادی و دوست داشتن را آن گونه که در تمام آموزه های دینی آمده است، می پسندد.

گفتنی است: در پایان این مراسم که با حضور انصاری راد، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، بلاغی، سرپرست مدیریت امور پردیس های استان تهران، حجت الاسلام اردلان، رئیس حراست امور پردیس های استان تهران، و جمعی از معاونان و کارکنان پردیس های استان برگزار شد، عهدیه یدالله زاده به عنوان سرپرست پردیس نسیبه تهران معرفی شد.