عمومی | دانشگاه گیلان

رئیس دانشگاه با دبیران انجمن های علمی دانشجویی دیدار کرد

دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشکده های دانشگاه گیلان  با دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه، دیدار و گفت و گو کردند.

در ابتدای این نشست دکتر فاطمه کریمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از اهمیت انجمن های علمی دانشجویی و تاثیر آن ها در بدنه دانشجویی دانشگاه و چشم گیر بودن تعداد فعالین در این عرصه سخن گفت. پس از وی دبیرکل انجمن علمی دانشگاه گیلان گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای انجمن های علمی دانشجویی در سال گذشته تحصیلی ارائه کرد و همچنین به برنامه ها و خط مشی این تشکل دانشجویی در سال تحصیلی پیش رو پرداخت. در ادامه نیز دبیران انجمن های علمی دانشکده ها درخواست ها و طرح های خود را مطرح کردند.

دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در پاسخ به درخواست ها و طرح های انجمن علمی خاطر نشان کرد که یکی از مشکلات جامعه در تخصص گرایی افراطی است در حالی که امروزه برای حل مسائل پیچیده نیاز به نگاه چند رشته ای و میان رشته ای وجود دارد. وی  همکاری بین رشته های مختلف در انجمن های علمی دانشجویی را ارزشمند دانست.

رئیس دانشگاه ضمن تشکر از فعال بودن انجمن های علمی در تابستان و حضور مستمرشان حتی در تعطیلات، خصوصیت بارز انجمن های علمی را یکسان بودن مسیر این تشکل با هدف و ماموریت اصلی دانشگاه  که همانا علم و دانش است برشمرد و انجمن های علمی را جزو گسترده ترین و متنوع ترین تشکل های دانشجویی دانست و اظهار کرد اعضای انجمن علمی هم مهارت تخصصی رشته مربوطه را تقویت می کنند و هم مهارت های عمومی از جمله مهارت های  ارتباطی، کسب و کار و تبلیغات که تاثیر مثبتی بر آینده افراد و جامعه دارد را فرا می گیرند.

در پایان ایشان ضمن تشکر از زحمات انجمن های علمی و دستاوردهایشان در سطح کشور، معرفی و شناساندن دانشگاه گیلان را در میان دانشگاه های کشور و کسب کرسی های اتحادیه های کشوری را ارزشمند دانست.