بیست و ششمین جلسه ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد
وبدا؛ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: بیست و ششمین جلسه ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت در هفتمین روز از مردادماه ۹۸ با حضور ریاست دانشگاه، اعضاء ستاد اجرایی و روسا و مدیران بیمارستان های استان برگزار شد.
به گزارش وبدا؛ دکتر علی ضامن صالحی فرد افزود: این جلسه با محوریت ارائه گزارش عملکرد کمیته های زیر مجموعه ستاد اجرایی، ارئه گزارش نظام ارجاع الکترونیک و تبادل الکتروینک اسناد بستری و بررسی مصوبات جلسه قبل برگزار و ضمن طرح نتایج و مباحث مربوط به اجلاس روسای دانشگاهها، مصوبات و نتایج کلی جلسه مطرح گردید.
وی افزود: در راستای ارائه گزارش ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت، گزارش نظام ارجاع توسط معاون درمان ارائه و مقرر گردید: با توجه به گزارش ارائه شده بیمارستان فارسان جهت پیاده سازی نظام ارجاع، کلیه بیمارستانهای تابعه نیز با همکاری مدیریت فنآوری اطلاعات دانشگاه اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورند.
وی ادامه داد: همچنین طی گزارش ارائه شده ریاست بیمارستان فارسان، مشخص گردید که شاخص ارجاع از سطح ۱ به ۲ (عدد۱۲%)همچنان مطلوب نیست نیازمند ارتقاء می باشد. لذا مقرر گردید، در این خصوص اقدامات کارشناسی توسط تیم مشترک معاونت درمان، معاونت بهداشت و مدیریت فنآوری اطلاعات جهت ارتقاء شاخص به عمل آید.
به گفته دکتر صالحی فرد، در راستای تخصیص اعتبار ماهانه ۳میلیارد ریال جهت پیشبرد پروژه پرونده الکترونیک سلامت، طبق گزارش ارائه شده مدیر محترم فنآوری اطلاعات جهت تامین منابع مورد نیاز نیز تاکید گردید کلیه اولویتها از طریق اعتبار مذکور پوشش داده شود و پروژه به قوت خویش پیش برود.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: در راستای پیشنهاد فراهم سازی شرایط برخی اعمال جراحی از جمله عمل چاقی و برخی اعمال ارتوپدی و فراهم سازی تجهیزات مصرفی مورد نیاز توسط خود بیمار و با توجه به حضور نماینده شرکتهای بیمه تکمیلی مقرر گردید: با توجه به بحث و تبادل نظر به عمل آمده و به منظور استخراج راهکار مناسب و فراهم سازی خدمات جهت درآمدزایی در بیمارستان آیت اله کاشانی، جلسه اختصاصی با حضور نماینده شرکتهای بیمه تکمیلی، تیم مدیریت بیمارستان کاشانی، اداره تجهیزات پزشکی و اداره اقتصاد درمان برگزار گردد و نتیجه در جلسه آتی منعکس گردد.
وی ادامه داد: در این جلسه نحوه تامین تجهیزات، نحوه پرداخت توسط بیمه تکمیلی و جلوگیری از ارجاع بیماران جهت تامین تجهیزات مورد نیاز، تعیین تکلیف گردد.
دکتر صالحی فرد گفت: همچنین با توجه به بحث به عمل آمده در خصوص ضرورت دسترسی به بانک اطلاعات بیماران بیمه شده تکمیلی در بیمارستانها و شناسایی بیماران تحت پوشش، مقرر گردید بانک اطلاعاتی مربوطه در اختیار این معاونت قرار گیرد و با توجه با تاکید سازمان بیمه ایران مبنی بر تکمیل سامانه های اطلاعاتی مربوطه به بیمه شدگان تحت پوشش از جمله سامانه سدا(سامانه درمان الکترونیک) در جلسه مورد ذکر تصمیم لازم اتخاذ گردد.
وی اضافه کرد: با عنایت به درخواست ومکاتبات مدیر کل اداره تامین اجتماعی نیروهای مسلح در خصوص ایجاد امکان صدور معرفی نامه برای بیمه شدگان در بستر اینترنت و دریافت IP Static جهت استفاده از خدمات آنلاین سازمان برای تمامی بیمارستان های استان و راه اندازی سامانه استحقاق سنجی جداگانه، علی رغم اینکه طی مکاتبات متعدد وزارت متبوع در خصوص ضرورت ارسال اطلاعات در بسترسپاس و منع شدن دانشگاه ها از انجام سایر روش ها، ولی با در نظر گرفتن جمیع جهات و همکاری متقابل سازمان با مراکز مقرر شد به صورت مشروط مجوز مربوطه برای این سازمان لحاظ گردد.