عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در میان برترین‌های جشنواره تیتر ۱۱

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۱۵ رتبه، مقام دوم جشنواره نشریات دانشجویی تیتر ۱۱ را به خود اختصاص داد.

مدیر کل فرهنگی وزیر بهداشت در آیین پایانی یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی تیتر ۱۱ که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به آمار رو به رشد برگزیدگان علوم پزشکی در جشنواره نشریات دانشجویی، اظهار کرد: در جشنواره تیتر ۱۱ به ترتیب دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز و کرمان بیشترین سهم از برگزیدگان نهایی را کسب کردند.
دکتر لله‌گانی، با اشاره به افزایش آمار نشریات فعال دانشجویی از ۳۵۰ به ۱۳۱۲ نشریه بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸ گفت: در حال حاضر برخی از امور حوزه نشریات به خانه دانشجویی واگذار شده است، در واقع این نهاد دانشجویی با هدف پیگیری حقوق صنفی نشریات دانشجویی و استفاده از نظرات مشورتی دانشجویان در این حوزه در مرداد ماه سال ۹۴ تاسیس و تاکنون ۴ دوره برگزار شده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: تقویت روحیه قانون‌مداری، نقدپذیری و مطالبه گری و صیانت از آزادی بیان، ایجاد فضای پویا و پر نشاط در فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان، تقویت حس خودباوری و مشارکت موثر در فعالیت‌های اجتماعی و در نهایت توانمندسازی از طریق آموزش‌های مستمر و ایجاد انگیزه برای حضور موثر در اجتماع از اهداف حمایت از نشریات دانشجویی به شمار می‌رود.
مدیر کل فرهنگی وزیر بهداشت با بیان این که ۵ درصد کل دانشجویان کشور به وزارت بهداشت تعلق دارد، گفت: با این وجود حضور و مشارکت فعالان نشریات دانشجویی دراین جشنواره بسیار موثر بوده است، به طوری که از کل آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، سهم وزارت بهداشت قابل توجه بوده است. به گونه‌ای که در کسب رتبه‌های برتر جشنواره این وزارتخانه در دوره‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است.
وی خاطر نشان کرد: در جشنواره تیتر ۹ که به میزبانی وزارت علوم برگزار شد، ۲۵ درصد رتبه‌های برتر و در جشنواره تیتر ۱۰ به میزبانی وزارت بهداشت نیز ۳۷ درصد رتبه‌های برتر به دانشجویان علوم پزشکی اختصاص داشت.
لله‌گانی تاکید کرد: در جشنواره امروز نیز ۴۳ درصد رتبه‌های برتر متعلق به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی است.
وی تاکید کرد: به ترتیب دانشگاه‌های تبریز با ۴۰ رتبه، علوم پزشکی اصفهان ۱۵ رتبه، علوم پزشکی مشهد ۷، علوم پزشکی شیراز ۵ و علوم پزشکی کرمان با ۴ رتبه، پنج دانشگاه برتر وزارت بهداشت در جشنواره تیتر ۱۱ بودند.
وی خاطر نشان کرد: حمایت از فعالیت‌های آموزشی و توانمندسازی خانه نشریات دانشجویی در مناطق ده‌گانه میزبان جشنواره سراسری نشریات تیتر ۱۲، راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی فعالان نشریات، اجرای طرح رتبه‌بندی به منظور حمایت نظام‌مند و مستمر از نشریات دانشجویی در حوزه‌های مختلف چاپ، نشر و آموزش از مهمترین طرح‌های حمایتی وزارت بهداشت در این زمینه است.