افتتاح دفتر انجمن علمی بازاریابی ایران در دانشگاه کردستان
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر رحمت صادقی در نشست تخصصی بازاریابی در شرایط بحران برای شرکتهانی کوچک و متوسط که در تالار فردوسی دانشکده علوم انسانی برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه خود می دانیم که هرآنچه را که در توان داریم برای ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه برقرار کنیم.
رئیس دانشگاه کردستان عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم برای ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت تاسیس و افتتاح انجمن های علمی است.
دکتر صادقی تصریح کرد: دانشگاه کردستان دارای ۴۰۰ انجمن علمی بوده و که یکی از مهمترین این انجمن ها، انجمن علمی بازاریابی کردستان است که زیر مجموعه انجمن علمی بازاریابی ایران است و امروز افتتاح خواهد شد.
وی افزود: استان کردستان به دلیل مرزی بودن و نزدیکی با کشور عراق ظرفیت خوبی برای توسعه شیلات، کشاورزی، گردشگری و سایر بخشها دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
در ادامه دکتر پرویز درگی
رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران
نیز اظهار کرد: ما باید بر روی برند استان کردستان کارکنیم تا شناخته شود و بتوانیم محصولات استان را عرضه و به فروش برسانیم.
درگی عنوان کرد: اولین اتفاق که باید بیفتد تغییر در بینش و ظرفیت فکری مدیران ارشد است.
وی افزود: ما کشوری هستیم که بیش از حد فنی زدهایم و یکی از مهارت هایی که کشور را اداره میکند مهارت فنی است اما مهارت فنی تنها ۱۵ درصد در مدیریت نقش آفرینی میکند.
ایشان افزود: مهارت بینشی، مهارت ارتباطی، نیز از دیگر مهارتهای مورد نیاز برای توسعه و اداره یک کشور است و
اگر ۱۰ درصد از بهانه گرفتنها و انتقاد از دولت را صرف نزدیکی به مشتریان کنیم وضعیت تغییر خواهد کرد.
رئیس انجمن علمی بازاریابی ایران اذعان داشت: تولید بدون فروش یعنی تولید زباله، اگر ارزشمندترین محصول جهان را نیز تولید کنیم اما نتوانیم آن را بفروشیم یعنی زباله تولید کرده ایم، پس بازاریابی به معنای مدیریت فروش است.