عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

رویداد شتاب خرما در دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان برگزار می شود

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان کرمان، دکتر محمدحسین موسی زاده مدیرکل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری رویداد شتاب خرما در آذرماه سال جاری در این استان خبر داد.

مدیرکل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: رویداد شتاب خرما ۷ آذر در استان کرمان برگزار خواهد شد و افراد که دارای ایده هستند تا اول آبان ماه سال جاری می توانند ایده های خود را به ثبت برسانند و ما شاهد محصولات جدید خرما در این عرصه باشیم.

دکتر محمدحسین موسی زاده اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی شغل محور و هدفش تحویل افراد فن آور به جامعه است.


وی گفت: تا کنون بیش از ۱۳۰ مرکز نوآوری تخصصی در کنار مراکز علمی کاربردی وجود دارد و امیدواریم شاهد برگزاری ۵۰ رویداد شتاب تخصصی در کشور باشیم.


مدیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: یک گروه از رویدادها توسط مراکز تخصصی اجرا می شود و گروه دیگر رویدادها توسط واحدهای استانی است که باید ظرفیت های هر استان شناسایی شوند.


دکتر محمدحسین موسی زاده توضیح داد: با توجه به این که استان کرمان ۲۵درصد خرمای ایران را صادر می کند باید شاهد نوآوری خرما در این عرصه باشیم.


وی ادامه داد: امیدواریم در ۵سال آینده دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی با ایجاد یک شرکت تخصصی در جهت رفع نیازهای منطقه با نگاه نوآورانه دانش آموخته شوند.

مدیر کل دفتر امور پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به این که در استان کرمان ۴ مرکز نوآوری دارای مجوز وجود دارد یادآور شد: ۹ درصد سرمایه جهان در ایران است و ما فقط یک درصد جمعیت جهان را داریم و این نشان می دهد که ۸ درصد امکانات ما بلا استفاده است.

وی ابراز داشت: نگاه و باور درست، کار درست را ایجاد می کند و در رویداد شتاب خرما هدف ما ایجاد همین نگرش است.


دکتر محمدحسین موسی زاده اضافه کرد: تعریف ما از شغل، کاری است که با مهارت همراه باشد و ما این مهارت را در دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش می دهیم تا کار به نحو بهتری انجام شود.