حمایت از مرکز نوآوری پژوهشگاه در راه اندازی کسب و کارهای خلاق در حوزه میراث فرهنگی
.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، وی که در بازدید از سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در میان خبرنگاران سخن می گفت در خصوص نحوه حمایت وزارتخانه از پژوهشگاه و بودجه اختصاصی برای گسترش فعالیت های مرکز نوع آوری این مرکز بیان افزود: پژوهشگاه دارای بودجه مستقل بوده و مرکز نوع آوری یکی از زیر مجموعه های آن است، بنابراین با توجه به شرایط کشور از جهت اقتصادی باید موضوع با وضعیت فعلی منطبق شود.مونسان در ادامه نمایشگاه امسال را امیدوار کننده نامید و بیان کرد : طرح تجاری سازی مبتنی بر بسته بندی که منجر به برند سازی خواهد شد و روی طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری حرکت می کند به شکل مناسب رو به پیشرفت است به نحوی که از صنایع دستی فاخر به سمت صنایع کاربردی در حال حرکت هستیم.
او با بیان اینکه علیرغم مشکلات موجود روند رو به رشدی را در صادرات شاهد هستیم تصریح کرد: صنایع دستی یکی از مصداق های بارز اقتصاد مقاومتی می باشد و هدف ما رسیدن به صادرات دو میلیارد دلاری در این خصوص است.
مونسان سه موضوع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقشی کلیدی در اقتصاد و اشتغال کشور داشته و امید است با تبدیل شدن به وزارتخانه این نقش ها پر رنگ تر از گذشته تداوم داشته باشد.
وی گفت: با تغییر بازارهای هدف شاهد رشد بسیار خوبی در حوزه گردشگری بوده و هستیم بطوریکه هر گردشگر بطور متوسط ۱۴۰۰ دلار ارزآوری برای کشور دارد که در مقایسه با صادرات نفت کمترین میزان سرمایه گذاری را در این حوزه داریم.
مونسان تصریح کرد: باید در هر شهری ازکشور، یک بازارچه دائمی صنایع دستی ایجاد کنیم.
سرپرست وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بعد از افتتاح این نمایشگاه، با حضور در غرفههای مختلف، از نزدیک با هنرمندان صنایعدستی دیدار و با آنها گفتوگو کرد.
گفتنی است ، سیو دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، با شعار «صنایعدستی، رونق تولید، افتخاری جهانی» با حضور علیاصغر مونسان سرپرست وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و نمایندگان مجلس در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران بهطور رسمی افتتاح و تا ۹ شهریور ادامه دارد.