عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه های کشور در هفته دولت

در اولین روز گرامیداشت هفته دولت مصادف با شنبه ۲ شهریورماه جاری، پنجاه و یکمین اجلاس مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های کشور توسط اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار گردید. در این گردهمایی جناب آقای دکتر صدیقی معاون محترم وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان از تمام دانشگاه هایی که در رخدادهای ورزشی دانشجویان در سال تحصیلی گذشته حضور فعال داشته‌اند؛ بویژه از میزبانان المپیادهای ورزش قهرمانی و همگانی تجلیل نمودند و تلاش همه جانبه مسئولین تربیت‌بدنی دانشگاهها را در ده حوزه عملیاتی خواستار شدند. هم چنین ایشان از مجموعه اقدامات تربیت بدنی دانشگاه ها اظهار رضایت نموده و بر تامین اعتبار مالی برنامه‌ها در سال ۹۸ تاکید داشتند و توفیقات بدست آمده در افزایش میانگین سرانه فضای ورزشی دانشجویان کشور را محصول تدابیر موفق سازمان در بخش عمرانی ورزشی دانستkn.

شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای علیرغم محدودیت‌های فراوان از قبیل کمبود سرانه فضای ورزشی (۳۳ سانتی متر مربع) در مقایسه با استاندارد دانشگاه­های کشور (حدود ۲ مترمربع سرانه)، کمبود قابل ملاحظه اعتبارات ورزشی در مقایسه با سرانه مالی ورزش دانشجویی دانشگاههای کشورکه در حدود ۲۵۰ هزار تومان سرانه است و کمبود نیروی انسانی در حوزه ورزش و تربیت بدنی در ستاد و مراکز تابعه، در سال تحصیلی گذشته با حمایت‌های ویژه ریاست محترم و تمامی مسئولین محترم دانشگاه، استانها و مراکز تابعه موفق به کسب افتخارها و عناوین ارزشمند ورزشی در سطح کشور گردید که از آن جمله می‌توان به کسب عنوان برتر دانشگاههای کشور در المپیاد ورزش همگانی  در دو بخش دختران و پسران و همچنین کسب عنوان نایب قهرمانی المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان کشور اشاره نمود.

بعلاوه بر اساس دستور ویژه ریاست محترم دانشگاه با احداث ۱۱۰ زمین چمن مصنوعی در مراکز تابعه در تمام استانها به نحو قابل ملاحظه‌ای شکاف و فاصله بین سرانه فضای ورزشی دانشگاه با میانگین سرانه فضای روباز ورزشی دانشجویی دانشگاههای کشور را کم خواهد کرد.

امید است در سایه تداوم حمایت‌های ویژه ریاست دانشگاه و هیات رئیسه محترم، دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شاخص‌های اصلی ورزش دانشجویی (اماکن، تجهیزات، منابع مالی و انسانی) به استانداردهای وزارت علوم دست یابد. انشاءا...

اداره کل تربیت بدنی