عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

لزوم ارتقای کمی و کیفی تعاملات دانشگاه با صنعت و جامعه

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به لزوم ارتقای کمی و کیفی تعاملات دانشگاه با صنعت و جامعه تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمدسعید سیف در نشست با معاون و مدیران حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اقدامات این دانشگاه را در خصوص ارتباط با صنعت مثبت ارزیابی کرد.
وی همچنین به لزوم ارتقای کمی و کیفی تعاملات دانشگاه با صنعت و جامعه به‌ منظور بهره ‌گیری از ظرفیت‌ های علمی، پژوهشی و فناورانه اعضای هیات علمی دانشگاه ها، در رفع معضلات مبتلا‌به منطقه‌ ای و ملی در راستای سیاست ‌های آموزش عالی برای نیل به اهداف دانشگاه جامعه محور و کارآفرین تاکید کرد.
دکتر ابوالفضل بضاعت پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های موجود دانشگاه از اقدامات صورت گرفته در راستای گسترش و تعمیق تعاملات دانشگاه با صنعت و جامعه از جمله تصویب شیوه‌نامه اجرایی فرصت مطالعاتی(داخل کشور) اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت، تصویب آئین‌نامه اجرایی تاسیس واحد‌های پژوهشی در دانشگاه‌، تصویب عناوین واحد‌های پژوهشی پیشنهادی دانشکده‌ ها در قالب مرکز پژوهشی و هسته ‌های پژوهشی گزارشی ارائه کرد.
دکتر مهدی داوری رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه محقق اردبیلی نیز گزارشی از اجرای طرح های بین سازمانی با دستگاه های اجرایی و نیز تشکیل شورای ارتباط با صنعت و جامعه در دانشگاه و تدوین برنامه عملیاتی دانشکده ها برای توسعه ارتباط با صنعت و جامعه ارائه و تلاش برای عملیاتی کردن اهداف دانشگاه جامعه محور و اجرای سیاست های تشویقی برای افزایش تعامل دانشگاه با سازمان ها و واحدهای تولیدی استان را از جمله دغدغه های مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه برشمرد.
دکتر شهرام جمالی مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه دانشگاه محقق اردبیلی نیز پیشنهاداتی در خصوص استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در موضوعات مورد نیاز سازمان ها و توسعه شرکت های دانشگاهی برای استفاده از قابلیت های اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه مطرح کرد.