عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

پرداخت‌های پرسنلی و توجه به امور بهداشتی از اولویت‌های مجموعه معاونت توسعه دانشگاه


سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در نشست مشترک این معاونت با معاونت بهداشتی دانشگاه که با محوریت پیگیری پرداخت‌ها و تخصیص بیمه‌های روستایی، شهری و... برگزار شده بود گفت: پرداخت‌های پرسنلی و توجه به امور بهداشتی استان از اولویت‌های مجموعه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه است.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اهمیت بهداشت در سلامت مردم اظهار داشت: با توجه به اینکه بهداشت در خط مقدم سلامت مردم قرار دارد باید با دیدگاه متفاوت و اهمیت دو چندان نسبت به درمان مورد توجه قرار گیرد .

وی در ادامه افزود: کارکنان بهداشتی که درسطح استان خدمت‌رسانی می‌‌کنند با دریافت حقوق و مزایای به‌موقع خود، قطعا با انگیزه بهتر و با توان بیشتر به امور محوله می‌‌پردازند .

معاون بهداشتی دانشگاه ضمن بیان اینکه خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت استان با تمام توان در ارائه خدمت می‌کوشند افزود: پرسنل بهداشتی دانشگاه در سطح استان چه در خانه‌های بهداشت و چه در مراکز جامع سلامت، با تمام توان خود در حال خدمت‌رسانی به مردم شریف و معزز استان همدان هستند و قابل ستایش می‌‌باشند که باید با ایجاد انگیزه‌های کاربردی بر توان آنها بیفزاییم .

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اظهار به اینکه مجموعه معاونت بهداشتی در پویش و طرح ملی کنترل فشار خون افتخارآفرینی کرده‌است بیان داشت: در پویش و طرح ملی کنترل فشار خون، مجموعه معاونت بهداشتی با مدیریت دکتر کرمی‌ که یکی از با ارزش‌ترین سرمایه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان می‌‌باشد، توانست با موفقیت این طرح را به پایان برساند و افتخاری دیگر برای دانشگاه به ارمغان بیاورد .

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بیش از نیمی از سوابق شغلی بنده در بهداشت سپری شده‌است، جایگاه این مهم را نسبت به درمان بالاتر می‌دانم و پیشگیری در بهداشت پیش قدم و بهتر از درمان است و مردم نیاز دارند که با رعایت اصول بهداشتی، از ابتلا به بیماری‌ها و ورود به حوزه درمان پیشگیری کنند .

دکتر نیاستی با بیان اینکه اولویت مجموعه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه پرداخت‌های پرسنلی و امور بهداشتی است اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در حوزه‌های مختلف از جمله نیروی انسانی و منابع مالی موانعی وجود دارد اما با توجه به اهمیت خط مقدم سلامتی مردم که همان امور بهداشتی است، اولویت اصلی مجموعه معاونت توسعه بر محوریت پرداختی‌های پرسنلی و امور بهداشتی دانشگاه برنامه‌ریزی شده‌است .

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با ابراز خرسندی و قول‌های مساعدی در خصوص تخصیص‌ها و پرداختی‌های به موقع معاونت بهداشتی بیان داشت: مجموعه معاونت توسعه در برنامه‌ریزی‌های خود نگاه ویژه‌ای نسبت به حوزه بهداشت دارد و تلاش می‌‌کند درحد توان پشتیبان خوبی برای معاونت بهداشتی دانشگاه باشد .

وی افزود: هدف از تشکیل و برگزاری این نشست بر این اساس است که سرانه هزینه‌ها در بخش‌های مختلف بهداشت از جمله بیمه‌های روستایی، شهری و حاشیه شهری بررسی شود تا نتیجه‌ای درست برای تخصیص منابع و مصارف معاونت بهداشتی گرفته شود و این مهم با تلاش و همکاری هر دو مجموعه محقق خواهد شد .

در ادامه جلسه کارشناسان حاضر در جلسه به بررسی تخصیص‌های معاونت بهداشتی در سال ۹۷ و ۹۸ پرداختند و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.