عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

تاکید رئیس دانشگاه بر حفظ جایگاه و مقام پزشکان در مراسم گرامیداشت روز پزشک


رئیس دانشگاه در مراسم گرامیداشت روز پزشک بر حفظ جایگاه و ارزش گذاری مقام پزشک تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : به مناسبت زاد روز ولادت بوعلی سینا و گرامیداشت روز پزشک ، مراسمی با حضور دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه، معاونین، روسای مراکز آموزشی درمانی و شبکه های بهداشت درمان مورخ ۲ شهریورماه در سالن VIP مرکز همایش های رازی برگزار گردید.
دکتر کوهپایه زاده ضمن تبریک روز پزشک عنوان نمود: این مراسم به منظور پاسداشت خدمات ارزشمند پزشکان همزمان با زاد روز ولادت دانشمند حکیم بوعلی سینا انجام گرفته است.
رئیس دانشگاه بیان کرد: لفظ شهید برای جامعه پزشکان دور از ذهن نیست ، چرا که این گروه در راستای ارائه خدمات حوزه سلامت بسیار کوشیده اند.
وی افزود: بعد از انقلاب ، پایه ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در ایران و بی نیازی از سایر کشورها، گروه پزشکی هستند که باعث افتخار برای ما است.
دکتر کوهپایه زاده خاطر نشان کرد: پزشکان درسطح ملی و بین المللی به خوبی درخشیدند که جای تقدیر دارد.
وی تصریح کرد: پزشکان در نظام سلامت نقش محوری دارند، لذا باید شئون و احترام آنها حفظ شود.
ایشان با اشاره به حفظ اخلاق حرفه ای تاکید کرد: در سیستم بهداشتی و درمانی باید همواره قدردان زحمات پزشکان باشیم و به عنوان مسئولیت اجتماعی از این قشر که ضامن سلامت مردم هستند تقدیر نماییم.
رییس دانشگاه ابراز نمود: امیدوارم با رعایت عدالت شاهد ارزش گذاری به جایگاه پزشکان بیش از گذشته باشیم.
در ادامه معاون درمان دانشگاه اظهار کرد: به میمنت این روز مبارک ، گوشه ای از تلاش ها و زحمات پزشکان را ارج می نهیم .
دکتر توکلی گفت : از همه پزشکان و کادر درمان که خدمات ارزشمندی را در راستای بیمار محوری انجام می دهند تشکر می نمایم.
گفتنی است دکتر عشرتی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه در این مراسم،  پزشکان را به عنوان بی ادعاترین افرادی که در مسیر ارتقای سلامت گام بر می دارند معرفی کرد .
همچنین دکتر ولائی ؛ معاون غذا و دارو دانشگاه اشاره نمود: تقدیر از زحمات پزشکان بسیار حائز اهمیت است ، زیرا پزشکان ایثارگر هستند و خداوند ایثارگران را دوست دارد.
سپس  پزشکان حاضر در مراسم مسائل و پیشنهادات خود را بیان نمودند. در پایان از پزشکان برتر معرفی شده بخشهای مختلف دانشگاه تقدیر شد.
تهیه خبر :  رهنورد