عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

نشست گروه طب سوزنی سازمان جهانی بهداشت با حضور دکتر امیر هومن کاظمی عضو هیات علمی دانشکده طب ایرانی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده طب ایرانی، این نشست با حضور جانگ چی مدیرکل دفتر طب سنتی و مکمل سازمان جهانی بهداشت و ۱۲ متخصص مطرح طب سوزنی از کشورهای کانادا، چین، استرالیا، آلمان، آمریکا، تایلند، کره جنوبی و ایران برگزار شد .

دکتر امیر هومن کاظمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و نایب رئیس فدراسیون جهانی طب سوزنی که در این نشست تخصصی حضور داشت، در این رابطه گفت: در این نشست که توسط دفتر طب مکمل سازمان جهانی بهداشت و به میزبانی دانشگاه هوبی در شهر ووهان چین برگزار شد، استادان مدعو طب سوزنی و مقاماتی از سازمان جهانی بهداشت در جلسات فشرده چند روزه به بررسی و ویرایش چاپ قبلی کتاب راهنمای طب سوزنی این سازمان پرداختند و با ارائه اسناد و مدارک علمی و انجام بحث های کارشناسی، نکات و موارد جدیدی را به قوانین موجود اضافه کردند.
این استاد ایرانی دانشگاه پکن که از اعضای اصلی گروه طب سوزنی سازمان جهانی بهداشت است، همچنین در مورد اهمیت این کتاب راهنما و قوانین و توصیه های آن افزود: طب سوزنی امروزه در ۱۸۳ کشور به صورت رسمی مورد استفاده قرار می گیرد و بیش از ۱۰۰ کشور برای استفاده از آن قوانین رسمی داخلی دارند و این کتاب راهنما می تواند به ارتقا قوانین داخلی کشورها کمک کند و به عنوان یک مرجع رسمی مورد استفاده قرار گیرد .
دکتر جانگ چی مدیرکل دفتر طب سنتی و مکمل سازمان جهانی بهداشت در این نشست با بیان این مطلب که هدف سازمان جهانی بهداشت حمایت از توسعه علمی طب های مکمل علمی و اثر بخش است، بر این نکته تاکید کرد که مطابق آمار موجود در بین طب های مکمل، طب سوزنی دارای بیشترین مقالات علمی و همچنین اقبال بیماران است .
وی همچنین درخصوص ویرایش راهنمای بالینی طب سوزنی و تدوین مقررات آموزشی در این حوزه، گفت: راهنمای بالینی طب سوزنی طی جلسات چند ساله تدوین شده است و این آخرین جلسه ویرایش نهایی آن بود و بعد از اضافه شدن برخی نظرات دیگر به زودی چاپ خواهد شد. این راهنما می تواند در ادغام طب سوزنی در سیستم سلامت به منظور ارتقا خدمات طب فراگیر که هدف سازمان جهانی بهداشت است، کمک شایانی باشد.
خبرنگار: خاطره فهیمی