عمومی | پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

کتاب بهداشت روانی به چاپ چهارم رسید

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، چاپ چهارم ویراست دوم کتاب « بهداشت روانی » که حاصل تلاش علمی حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد رضا سالاری فر ، حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمد صادق شجاعی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی موسوی اصل و دکتر محمد دولتخواه  در گروه روان شناسی است، در شهریور سال  جاری روانه بازار نشر شد.

کتاب بهداشت روانى با نگرش به منابع اسلامی، سلامت روانی را فراتر از نبود بیمارى هاى روانى و به معنای ارتقاى کارآیى و شکوفاسازى استعدادهاى انسان ها می داند و الگوى زیستى، روانى، اجتماعى و دینى را در سلامت روانى می پذیرد. در این کتاب، دیدگاه های روان شناسى و متون اسلامى با روش شناسی معتبر مورد استفاده قرار گرفته است. مباحث فصول این کتاب عبارتند از: ۱. تاریخچه، تعریف، اهداف بهداشت روانى و نظریه های نابهنجارى روانى از دیدگاه اسلام  و روانشناسی،  ۲. نظریه‌ها در سلامت روانی، ۳. نقش سبک زندگی در سلامت روانى ۴. نقش اعتقادات در سلامت روانی، ۵. نقش رفتارها و مناسک دینى در سلامت روانى ۶. عوامل تهدیدکننده بهداشت روانی ۷. مسائل خانواده و سلامت روانى ۸. نقش روابط اجتماعى موثر در بهداشت روانى ۹. رابطه اشتغال، رفاه اقتصادی و مهاجرت با بهداشت روانى ۱۰. نقش محیط زیست و تکنولوژى در بهداشت روانى. ۱۱. تاثیر رسانه ها بر بهداشت روانى و ۱۲. نقش  نهادهاى آموزش و پرورش، حکومت و روحانیت در بهداشت روانى.

کتاب بهداشت روانى با نگرش به منابع اسلامی که در چاپ های گذشته  مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته بود به صورت مشترک با سازمان سمت منتشر شده است.

مشخصات کتاب و همچنین فایل ۳۰ صفحه ابتدایی کتاب در سایت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس www.rihu.ac.ir قابل دسترس می باشد