عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

نخستین جلسه شورای تامین بهداشت روانی دانشجویان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، اولین جلسه شورای تامین بهداشت روان دانشگاه به منظور بررسی جامع مسائل دانشجویی و استقرار فرآیندهای جامع نگر بهداشت روان و با هدف تعدیل موانع محیطی رشد استعدادهای فطری و تقویت ابعاد سازنده زندگی دانشجویی روز یکشنبه ۲۷ مرداد ۹۸ از ساعت ۱۱ تا ۱۲ با حضور دکتر امینی مشاور عالی رئیس دانشگاه، دکتر حلب چی معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر رحیمی نژاد رییس مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان، دکتر غیاثوندیان مدیر امور آموزشی دانشگاه و دکتر شریفی مدیر گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی در دفتر دکتر امینی برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر حلب چی با بیان اهداف و وظایف اصلی شورای تامین بهداشت روانی در خصوص لزوم تشکیل شورای ذکر شده و برگزاری متناوب جلسات این شورا در جهت تامین سلامت روان دانشجویی توضیحاتی ارائه داد.
در ادامه، رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه گزارشی از بخشی از فعالیت های انجام شده اداره سلامت روان دانشجویی در راستای ارتقاء سلامت روان دانشجوئی ارایه داد و به تشریح موانع و مشکلات موجود این مرکز به خصوص کمبود نیرو و همچنین کمبود فضای فیزیکی پرداخت.
وی همچنین با توجه به گستردگی فعالیت ها و افزایش دانشجو نسبت به لزوم حضور یک کارشناس به نمایندگی از مرکز مشاوره بطور دائم در هر دانشکده، اشاره کرد.
سپس اعضای جلسه، در خصوص لزوم وجود برنامه عملیاتی دانشگاه و بررسی اولویت های تامین سلامت روان دانشجویی، اهمیت عملکرد همتایاران و همچنین راهکارهای تامین نیروی کارشناسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در پایان مطابق سخنان دکتر امینی مشاور رییس دانشگاه مقرر شد به منظور تعیین اولویت ها و اهداف و خط مشی دانشگاه، در راستای تامین سلامت دانشجویان، کارگروهی متشکل از اعضای شورا و همچنین نماینده دانشجویان مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایجاد شود.
خبرنگار: مهشید آراسته
عکاس: حسین شیخ محمدی