عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

بهاری خبر داد: معرفی بیست‌و‌پنج رشته جدید در واحد اردبیل

به گزارش روابط عمومی واحد اردبیل، بهنام بهاری با تایید توافق با امور گسترش رشته های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: طبق توافق حاصل شده تعداد ۲۵‌رشته جدید کارشناسی پیوسته در واحد اردبیل ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: اصلاحیه‌های لازم در دفترچه سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام و ثبت نام آغاز شده  و از مهر‌ماه سال جاری دانشجو در رشته های جدید نیز پذیرش خواهد شد.

بهاری ادامه داد: رشته‌های پر‌متقاضی مانند عکاسی، ارتباط تصویری، مهندسی اپتیک و لیزر، علوم و مهندسی صنایع غذایی، اقتصاد، مهندسی پلیمر، مهندسی نفت، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی ورزش، مطالعات خانواده و مهندسی فضای سبز در کنار رشته‌های اقتصاد کشاورزی، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، علوم و مهندسی آب، فیزیک مهندسی، مترجمی زبان انگلیسی، مدیریت بیمه، مدیریت دولتی، مشاوره، معماری داخلی، مهندسی شهر سازی و مطالعات فرهنگی و هنری رشته‌های جدید کارشناسی پیوسته هستند که از امسال در این واحد دانشگاهی ارایه می‌شود.

وی به نیازسنجی‌های انجام‌شده و وضعیت بازار کار اشاره و افزود: رشته‌های جدید ارایه شده می تواند شرایط را برای ادامه تحصیل داوطلبان در سطح استان اردبیل آسان‌تر کند و هزینه ادامه تحصیل در خارج استان را برای خانواده‌ها کاهش دهد.

بهاری از ارایه ۴ رشته جدید در واحد پارس آباد و یک رشته جدید در واحد گرمی و واحد خلخال نیز خبر داد و افزود: در مورد رشته‌های کارشناسی ارشد نیز تلاش می شود مجوز رشته های جدید و مرتبط اخذ و در این استان ارایه شود.