عمومی | دانشگاه کردستان

ارائە طرح کشت انتظاری سیب زمینی برای بار دوم در وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان در این طرح که زمینه صرفه جویی ۳۰ تا ۵۰ درصدی در مصرف آب فراهم گردیده است امکان تولید بیش از ۷ کیلوگرم محصول به ازاء مصرف هر متر مکعب آب فراهم میگردد که در راستای سیاستهای کلی و برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ وزارت جهاد کشاورزی می باشد.


مالکیت فکری این طرح متعلق به دانشگاه کردستان بوده و مدت ۵ سال است توسط اعضای هیئت علمی گروه زراعت و اصلاح نباتات این دانشگاه اجرا گردیده است.


با توجه به بحران آب در کشور، اجرای این طرح گامی مهم در راستای ارتقاء بهره وری مصرف آب کشاورزی خواهد بود.


در همین راستا حسین اصغری مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه ضمن استقبال از نتایج این طرح، پیشنهاد تشکیل یک کارگروه جهت اجرای این طرح در استانهای دیگر جهت تبدیل آن به یک طرح ملی را مطرح کرد.


بدینوسیله مقرر گردید که در سال زراعی آینده طرح کشت انتظاری سیب زمینی در سه استان همدان، اردبیل و اصفهان با نظارت دکتر فرزاد حسین پناهی عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان اجرا و نتایج آن مجددا در وزارت جهاد کشاورزی ارائه گردد تا جمع بندی نهایی در خصوص اجرای آن در قالب طرح ملی صورت پذیرد.


حسین اصغری پیوند بین دانشگاه و سازمان جهاد کشاورزی را مورد تقدیر قرار داد و اظهار امیدواری کرد که باید به سمتی حرکت کنیم که در آینده زمینه چنین همکاریهایی بیشتر از پیش فراهم گردد تا بتوان در راستای نیازهای جامعه گامهای اساسی برداشت.