عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

کارگاه آموزشی یک روزه تولید محصول سالم با موضوع بازار پسندی و نحوه صحیح برداشت انگور در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مشگین شهر برگزار شد.

کارگاه آموزشی یک روزه تولید محصول سالم با موضوع بازار پسندی و نحوه صحیح برداشت انگور در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مشگین شهر برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل کارگاه آموزشی "تولید محصول سالم انگور با موضوع بازار پسندی و نحوه صحیح برداشت انگور" توسط مهندس پیرایش محقق باغبانی ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مشگین شهر برگزار شد.

محقق معین مرکز در این کارگاه آموزشی در خصوص اهمیت کاربرد هورمون جیبرلین و نقش آن در افزایش اندازه حبه و خوشه و شفافیت خوشه توضیحاتی ارائه داد. وی گفت محلول پاشی این هورمون باید در سه مرحله؛ ده روز قبل از گلدهی، موقع تمام گل و مرحله سوم موقع ترش و شیرین شدن حبه‌ها به مقدار یک گرم در ۵۰ لیتر آب مصرف شود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را انتقال آخرین یافته‌های تحقیقاتی علمی به بهره‌برداران به منظور آشنایی بیشتر آن‌ها با تولید محصول سالم و بکارگیری آن‌ها در باغات عنوان کرد

.