عمومی | دانشگاه علوم پزشکی البرز

استاندار البرز:

استاندارالبرز با اشاره به اقدامات دولت در ارتقا سطح بهداشت و درمان در این استان و نزدیک شدن به خدمات متوسط کشوری در این زمینه گفت: یکی از مولفه های سلامت جامعه، تحقق حقوق شهروندی است که اگر اجرایی شود بخشی از بهداشت روان جامعه نیز تامین خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،«دکترمحمد علی نجفی» صبح چهارشنبه در«اولین جلسه مجمع خیرین سلامت استان که با حضور«محمد مهدی ایازی» معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،« حجت الاسلام والمسلمین قدس محلاتی» رئیس مجمع خیرین سلامت استان و جمعی از مدیران حضور بهداشت و درمان در سالن شهدای دولت برگزار شد؛ اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی به مسئله سلامت توجه ویژه ای شده است و در سندچشم انداز نیز برخورداری از امنیت غذایی و تامین اجتماعی نیز به روشنی نقشه راه ترسیم شده است.
***البرز با توسعه سطح خدمات بهداشت و درمان به متوسط کشور نزدیک می شود
وی با اشاره به نگاه دولت به توسعه سرانه های بهداشتی و درمانی در کشور افزود: استان البرزعلیرغم کمبودهایی که در حوزه سلامت داشته  اکنون بخشی از محرومیت های آن جبران شده و در آینده شرایط استان از متوسط کشور بهتر خواهد شد.
دکتر نجفی گفت: بدنبال این هستیم در بسیاری از زمینه ها جزو ۵ استان برتر کشور باشیم؛کمااینکه تا کنون نیز در ستاد تسهیل،رونق تولید، فناوری اطلاعات و.. نیز حایز رتبه می باشیم.
***اجرایی شدن حقوق شهروندی متضمن بهداشت سلامت و روان جامعه است
وی با بیان اینکه علاوه بر تامین مواد غذایی مناسب و تغذیه صحیح مولفه های دیگری نیز در تامین سلامت مهم ودخیل است؛ ادامه داد: اگر حقوق شهروندی بدرستی اجرایی شود بخشی از سلامت جامعه که قسمت عمده آن نیز سلامت و بهداشت روان است محقق خواهد شد.
استاندار البرز در این رابطه با اشاره به حوادث چهارشنبه پایانی سال عنوان کرد: باید به این رشد فرهنگی برسیم که فرهنگ سنتی ما آغشته به آسیب ها و صدمات آیین های پایانی سال نشود.
***رفع آسیب های اجتماعی و بهبود کیفیت سلامت و زندگی در دستور برنامه ریزی ها است
دکتر نجفی با اشاره به  دغدغه مقام معظم رهبری و دولت و کابینه هیات دولت به بحث کاهش آسیب های اجتماعی گفت: تلاش می شود منویات و تاکیدات تبیین شده بنحو مطلوبی توسط فرمانداران و مسئولان استان اجرایی شود.
وی افزود: رویکرد ما بهره مندی از بخش خصوصی است و در این زمینه نهایت ظرفیت را برای توسعه مجامع سلامت در سطح شهرستانها و مرکز استان بکار خواهیم گرفت.
در پایان این جلسه، از بیانیه پایانی اولین مجمع سلامت استان نیز رونمایی شد.