عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

اولین نشست هم اندیشی با موضوع بررسی تشکیل شورای عالی حقوقی دانشگاه

اولین نشست هم اندیشی با موضوع  بررسی تشکیل شورای عالی حقوقی با حضور رییس دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: این نشست با حضور دکتر کوهپایه زاده رییس دانشگاه، عبدالعلی مدیر امور حقوقی دانشگاه و مشاوران حقوقی مورخ ۲۷ مردادماه در سالن شورای ستاد مرکزی برگزار گردید.
رییس دانشگاه در خصوص هدف از برگزاری این شورا بیان کرد: در راستای نیل به دانشگاه نسل سوم و ارزش آفرین نیازمند بهره جستن از راهکارهای قانونی و حل مسائل حقوقی نوین هستیم ، لذا  شورایی جهت بارش افکار و اخذ نظرات مشورتی تشکیل دادیم تا با استفاده از توان علمی و دانش حقوقی و قضایی حقوقدانان متبحّر، مسیر تحصیل این مقصود را هموار نمائیم .
دکتر کوهپایه زاده عنوان نمود: این توفیق را داریم که در کنار حقوق دانان بزرگ باشیم.
وی اظهار کرد: با توجه به تکالیف پیش رو در دانشگاه ،با نیازهای حقوقی متفاوتی روبرو هستیم وبرای حل مسائل حقوقی در بخشهای مختلف آموزشی ،پژوهشی، بهداشتی ،درمان ،بین الملل و پشتیبانی نیازمند تجارب و مشارکت افراد متخصص در این حوزه می باشیم.
رییس دانشگاه تصریح کرد:باید بدنه حقوقی دانشگاه تقویت گردد ، لذا برای این منظور می بایست اتاق فکر حقوقی تشکیل گردد و از بارش افکار و هم اندیشی حقوق دانان برای رعایت قانون و عملکرد بهتر استفاده کرد.
ایشان ضمن معرفی بخشهای مختلف دانشگاه تاکید کرد: با توجه به گستردگی منطقه تحت پوشش و تنوع خدمات، باید یک شورای عملکردی ایجاد گردد تا با بهره گیری از دانش ، علم و مشارکت جمعی بتوان مسائل حقوقی مختلف را برطرف نمود.
در ادامه افراد حاضر در جلسه پیشنهادات و نقطه نظرات خود را ارائه نمودند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- دسته بندی حوزه ها و محورهای قابل بحث
- برگزاری جلسات منظم
- استفاده از ظرفیت هیئت امناء
- بهره گیری از تضارب آراء
- ارائه راهکارهای درست و تصمیمات موثر با استفاده از تجارب مشاوران حقوقی
- تعیین خط مشی ها و سیاست های حقوقی دانشگاه
گفتنی است دکتر حسین صادقی مشاور معاونت حقوقی ریاست جمهوری و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران  ،دکتر باقر انصاری عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی،دکتر ستار زرکلام عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد ، دکتر غلامرضا مولا بیگی معاون قضایی و رئیس بازرسی دیوان عدالت اداری، دکتر محسن نجفی خواه رئیس مرکز ملی تحقیقات حقوق سلامت وزارت بهداشت، حسن خلیفه ای مشاور در امور حقوق سلامت، دکتر غلامرضا کامیارعضو هیئت علمی مدعو دانشگاه الزهراء در این جلسه حضور داشتند.
تهیه خبر : رهنورد