عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری کلاس «مراقبت پرستاری در سکته حاد مغزی» در بیمارستان امام حسین(ع)



کلاس «مراقبت پرستاری در سکته حاد مغزی»با حضور پرستاران مرکزآموزشی پژوهشی و درمانی امام حسین (ع) در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از بیمارستان امام حسین(ع)، دکتر فرهاد عصارزادگان متخصص نورولوژی و دبیر کمیته ۷۲۴ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هدف از برگزاری این کلاس را  بالابردن آگاهی های علمی پرستاران در زمینه مراقبتهای پرستاری درسکته حاد مغزی عنوان کرد.

وی در این کلاس آموزشی به بیان مطالبی درباره تعریف سکته مغزی وراه های پیشگیری از آن ، علایم سکته مغزی و نقص های عصبی معمول ، الگوریتم تریاژ تلفنی در بیماران با سکته مغزی ، اخذ شرح حال، ارزیابی و آماده سازی بیمار با سکته مغزی پرداخت .

دکتر حسین آقامیری  فلوشیپ نورواینترونشنال نیز به بیان مباحثی درباره داروهای معمول درمان اولیه سکته حاد مغزی و اندیکاسیون و کنتراندیکاسیون های تزریقی ، سطوح الویت انتقال بیمار با سکته مغزی به اورژانس ، ترومبولیک وریدی ، درمان مکانیکال ترومبکتومی و عوارض سکته حاد مغزی و راهکارهای پیشگیری از آن پرداخت .

در ادامه دکتر شیما زارع رزیدنت نورولوژی و فاطمه عباسی سرپرستار بخش نورولوژی درباره مراقبت های پرستاری در بیمار با  سکته مغزی ، عوارض سکته حاد مغزی و راهکارهای پیشگیری از آن، اقدامات معمول توانبخشی بیماران سکته مغزی و آموزش حین ترخیص بیماران مطالبی را بیان کرد.

انتهای پیام/