عمومی | دانشگاه کردستان

عضو شورای علمی دانشنامه فرهنگ و تمدن کردستان: دانشنامه فرهنگ و تمدن کردستان محور رسیدن استان به توسعه است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، به نقل از خبرگزاری مهر، کیومرث ایراندوست در خصوص تدوین دانشنامه فرهنگ و هنر کردستان، اظهار کرد: ثبت و شناسایی میراث فرهنگی و تاریخی کردستان نوعی ظرفیت سازی و برند سازی است و می خواهیم فرهنگ کردستان را به نسل های آینده و دیگر کشورها معرفی کنیم.

وی هدف کلی تدوین دانشنامه را هدفی در راستای توسعه استان دانست و افزود: فرهنگ به عنوان محور توسعه کردستان یکی از مهمترین بخش‌هایی است که می‌توان از آن به‌عنوان بستر توسعه با رویکرد کاربردی استفاده کرد و تدوین این دانشنامه این فرصت را فراهم کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه کردستان و شورای علمی دانشنامه فرهنگ و تمدن کردستان ادامه داد: اقتصاد فرهنگ و هنر در قالب دانشنامه ظرفیت‌سازی شده و در عین حال می تواند به برندسازی فرهنگ کردستان نیز در سطح کشور و حتی بین الملل کمک کند.

ایراندوست با بیان اینکه موضوعات تعریف شده در تدوین این دانشنامه در عین اینکه علمی و دقیق است، یادآور شد: دانشنامه فرهنگ و تمدن کردستان دارای سادگی و قابل فهم برای عموم است و در عین سادگی تلاش شده تا موضوعات به بهترین شکل ممکن مطرح و بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه شورای علمی از تنوع موضوع، افراد و عنوان استقبال می‌کند، بیان کرد: این دانشنامه مختص استان کردستان است و به همین خاطر از تولیداتی که این توانایی را دارند که در چارچوب معرفی تاریخ، تمدن و فرهنگ کردستان در این دانشنامه گنجانده شوند، استقبال می‌شود.