عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

در دانشگاه آزاد قم برگزار شد؛ هفدهمین دوره آزمون صلاحیت بالینی رشته پزشکی

هفدهمین دوره آزمون صلاحیت بالینی رشته پزشکی در مرکز مهارت های بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از قم اظهار کرد:این آزمون بنا بردستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توسط حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه در ۱۵ ایستگاه ( ۱۲ ایستگاه فعال و ۳ ایستگاه استراحت) و در یک لاین و با حضور ۱۲ دانشجوی پزشکی از واحد قم و زاهدان برگزار شد.

ابوالفضل مظفری افزود:قبل از شروع آزمون جلسه توجیهی دانشجویان شرکت‌کننده برگزار و اطلاعاتی در خصوص زمان هر ایستگاه، چگونگی حضور در ایستگاه‌ها و چرخش در آن‌ها به‌صورت شفاهی و مکتوب در اختیار دانشجویان شرکت‌کننده قرار گرفت.

مسئول علمی آزمون صلاحیت بالینی بیان کرد: ۱۲ آزمونگر از اعضای هیئت‌علمی رشته پزشکی ۵ بیمارنما و ۱۲ نیروی اجرایی و حراست در اجرای این آزمون همکاری داشتند.

وی در این باره افزود:نماینده وزارت بهداشت در این آزمون حضور و نسبت به روند اجرای آزمون نظارت و ارزشیابی پایان آزمون نیز توسط ایشان انجام شد.

مظفری گفت :ایستگاه‌های آزمون درزمینهٔ مباحث کودکان- داخلی- قلب- نورولوژی – عفونی- ارولوژی- زنان-روان پزشکی- جراحی برنامه‌ریزی و اجرا شد.

به گزارش آنا، قبل از آزمون صلاحیت بالینی، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه سیف‌الله فضل‌اللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم، رضا غلامی جمکرانی معاون توسعه منابع، حیدرعلی جهانبخشی رئیس دبیرخانه هیئت‌امنا و محمدجواد قاسم‌زاده معاون علوم پزشکی واحد قم از مرکز مهارت‌های بالینی و ایستگاه‌های طراحی‌شده بازدید و در جریان چگونگی آزمون قرار گرفتند.