عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری کارگاه آمورزشی روش های مقابله با اضطراب و افسردگی در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری



گارگاه آموزشی روش های مقابله با اضطراب و افسردگی توسط واحد روانپزشکی و با همکاری سوپروایز آموزشی پانزدهم مرداد ماه در بیمارستان دکتر مسیح  دانشوری برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، دکتر بروجردی کارشناس روانشناسی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنا کردن پرستاران با ویژگی های بالینی، اختلالات و اضطراب و افسردگی بر اساس معیار های پنجمین ویراست راهنمایی تشخیصی و آماری اختلالات روانی عنوان کرد.

بروجردی در ادامه افزود: این کارگاه آموزشی انواع اختلالات اضطرابی شامل اختلال اضطراب جدایی، لالی انتخابی، فوبی خاص، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال وحشتزدگی، آگورافوبی و اختلال اضطراب فراگیر و نیز انواع اختلالات افسردگی شامل اختلال افسردگی اساسی، اختلال افسردگی مداوم، اختلال ملال پیش از قاعدگی، اختلال افسردگی آتیپیک، افسردگی با خصائص مالیخولیایی، افسردگی فصلی، افسردگی پس از زایمان، اختلال افسردگی وخودکشی در کودکان ونوجوانان، اختلال افسردگی وخودکشی در سالمندان شرح داده شدند.

مدرس این دوره افزود: همچنین روش های درمان شناختی-رفتاری، ذهن آگاهی، تخلیه هیجانی و درمان تحلیلی برای کاهش افسردگی و اضطراب در این کارگاه توضیح داده شدند.

مدرس دوره فوق درباره شناسایی تحریفات شناختی تصریح کرد: شناسایی تحریفات شناختی در افرادی که مبتلا به افسردگی هستند، به عنوان یکی از روش های پر کاربرد در روان درمانی شناختی-رفتاری مورد بحث است.

وی ادامه داد: در واقع این روش را عمدتا افراد افسرده به کار می برند تا از طریق آنها، واقعیات زندگی را با باورهای خود تطبیق دهند.

بروجردی افزود: این تحریفات شامل فیلتر کردن، تفکر همه یا هیچ، تعمیم‌دهی افراطی، نتیجه‌گیری شتاب زده، شخصی سازی، بی‌اعتبار کردن نکات مثبت، بزرگ ‌نمایی و کوچک ‌نمایی، استدلال هیجانی، بایدها و نبایدها و برچسب زنی است.

علاوه بر دکتر بروجردی و دکتر حاجی زاده کارشناس روانشناسی واحد روانپزشکی تدریس دوره فوق را برعهده داشتند.

انتهای پیام/