عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری دوره آموزشی مسمومیت حاملگی در بیمارستان شهدای تجریش



کارگاه یکروزه مسمومیت حاملگی به همت بخش زنان وزایمان ودفترپرستاری دربیمارستان شهدای تجریش برگزارشد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیهد بهشتی و به نقل از بیمارستان شهدای تجریش پرهاکلامپسی و اکلامپسی (مسمومیت حاملگی) در واقع یک اختلال خطرناک در فشار خون، کارکرد کلیه و دستگاه عصبی مرکزی است که ممکن است از هفته بیستم بارداری تا هفت روز پس از زایمان رخ دهد .

از عوارض دوران بارداری و یک اختلال چندارگانی است که در سه تا پنج درصد از حاملگی‌ها در کشورهای غربی رخ می‌دهد این بیماری یکی از علت‌های مهم مرگ و میر مادران باردار است که باعث عوارض جنینی و مادری می‌شود.

این عارضه بعد از هفته بیستم بارداری تا هفت روز پس از زایمان رخ می‌دهد و با فشار خون سیستولیک بیشتر از ۱۴۰ میلی‌متر جیوه یا دیاستولیک بیشتر از ۹۰ میلی‌متر جیوه که معمولاً همراه با پروتئینوری است تشخیص داده می‌شود.

با توجه به لزوم آشنائی ارائه دهندگان خدمت با این عارضه کنفرانس علمی یک روزه دارای امتیاز بازاموزی با عنوان" فوریت های زنان و مامایی۲ –پره اکلامپسی " با دبیری دکتر پورانصاری عضوهیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی (فوق تخصص پریناتولوژی) با شرکت پرستاران، ماماها و متخصصین زنان زایمان بیمارستانهای شهرتهران در سالن اجتماعات شهدای تجریش  برگزارشد.

سخنرانان ازرشته های مختلف درباره مباحثی چون تعریف، تقسیم بندی، ریسک فاکتورها، طیف های مختلف present های پره اکلامپسی، ارزیابی بیماران، کنترل حاد فشارخون، کنترل تشنج، موارد آتیپیک، تشخیص های افتراقی و مراقبتهای پرستاری و آموزش به بیمار،به بیان مطالب پرداختند  وپس ازبحث وگفتگو به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

انتهای پیام/