عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

بازدید تولیدکنندگان و بهره‌برداران گیاهان دارویی از کلکسیون گیاهان دارویی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل

تولیدکنندگان و بهره‌برداران گیاهان دارویی از کلکسیون گیاهان دارویی در پایگاه تحقیقاتی سامیان اردبیل بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل روز چهارشنبه بیست و سوم مردادماه ۹۸ جمعی از بهره‌برداران، زارعان و علاقه‌مندان بخش گیاهان دارویی استان اردبیل از کلکسیون گیاهان دارویی پایگاه تحقیقاتی سامیان بازدید کردند.

در این بازدید که با هدف آشنایی با روش‌های کشت و بهره‌برداری از گیاهان دارویی انجام شد مهندس صمدزاده ضمن تقدیر و تشکر از حضور بازدیدکنندگان در سامیان، به تشریح فعالیت‌های پایگاه تحقیقات سامیان پرداخت. وی ضمن برشمردن اهمیت ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی در افزایش سطح دانش عمومی شهروندان در زمینهٔ گیاهان دارویی به طبقه ­بندی و تشریح مواد موثره تشکیل دهنده گیاهان دارویی از قبیل آلکالوئیدها، گلیکوزیدها، اسانس­ها، فلاونوئیدها، موسیلاژها، اسید سالسیلیک­ها و تانن ­ها پرداخت و مطالبی هم در مورد روش ­های استخراج اسانس و عصاره گیاهان دارویی ارائه کرد و به سوالات فراگیران درزمینهٔ نحوه کاشت، تکثیر و مواد موثره گیاهان دارویی پاسخ داد. در خاتمه فراگیران دوره گیاهان دارویی و طب سنتی از کلکسیون گیاهان دارویی بازدید کردند.

لازم به ذکر است کلکسیون گیاهان دارویی شمال غرب کشور با همکاری ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سطح ۱.۴ هکتار با جمع ­آوری و کاشت نمونه­ های گیاهی از ۱۸۹ گونه بومی و غیربومی و انحصاری گیاهان دارویی شمال غرب کشور توسط محققان بخش تحقیقات جنگل و مرتع مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در پایگاه تحقیقاتی سامیان اردبیل اجرا شده است.