عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

پیام تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی


دکتر رشید حیدری‌مقدم، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، دکتر رشید حیدری‌مقدم، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی پیام تبریکی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

مِنَ الْمُوْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

از مومنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود را دگرگون نکرده‌اند. (سوره احزاب ؛ آیه ۲۳)

آزادگان ارزشمندترین سرمایه برای ادامه آرمان ‌ها و اهداف امام راحل و شهیدان والامقام هستند که در طول دوران دفاع مقدس با افتخار و سرافرازی از میهن اسلامی ایران دفاع کردند.

فرزندان روح الله، صبورتر از سنگ صبور و راضی‌‏ترین کسان به قضای الهی بودند. اینان سینه‏‌هایی فراخ‏تر از اقیانوس داشتند که از همه‏ جا و همه‏ کس بریده و به خدا پیوسته بودند. راد مردانی که تمام هستی خویش را برای حفظ کیان انقلاب اسلامی و دفاع از اسلام در طبق اخلاص نهادند و با تحمل سخت ترین شرایط و شدیدترین تنگناها و مضایق از باورهای دینی و انقلابی خویش در وفاداری به انقلاب و آرمان های امام راحل دست بر نداشته اند.

۲۶ مرداد ماه سالروز بازگشت غرور آفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی به عنوان، روز سراسر افتخاری است که بر صفحات زرین انقلاب حک شد و یاد آور ایامی پر از شور و شادی و معطر به حضور دوباره عزیزانی است که عطر شهیدان را با خود داشتند.

در میان اسرا بودند پزشکان و پرستارانی که در آن روزهای سخت هم لحظه ای دست از طبابت برنداشته و با وجود نبود وسائل و آزاد و اذیت های رژیم بعث عراق، به رسالت خطیر خود پرداختند.

اینجانب فرا رسیدن این روز غرورآفرین و گرانقدر را به تمامی سرافرازان نظام تبریک و تهنیت عرض نموده با گرامی داشت یاد و خاطره جانفشانی، رشادت ها و دلاورمردی های آنان که هرگز از لوح خاطره ها پاک نمی شود و تا ابد بر صحیفه اذهان ماندگار می ماند موفقیت همگان را در پیمودن راه شهدای والامقام، در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج)، با بهره گیری از اندیشه بلند حضرت امام خمینی (ره) و در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

دکتر رشید حیدری‌مقدم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان