عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

برگزاری جلسه تکریم و معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد


جلسه تکریم و معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، جلسه تکریم و معارفه سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان، معاون فرماندار، بخشداران، مسئولین شهرستانی و میهمانانی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورشی فکری شهرستان اسدآباد برگزار شد .

در این جلسه ضمن تکریم دکتر فرید یوسفی، حکم سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد که چندی پیش توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضاء رسیده بود با حضور دکتر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، دکتر حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان، معاون فرماندار و مسئولین به دکتر بهنام رضا مخصوصی به عنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد، تحویل شد .

در ابتدای این مراسم، دکتر منصور حیدری معاون توسعه دانشکده ضمن خیر مقدم به میهمانان و مسئولین، از کلیه کسانی که دانشکده اسدآباد را در مدت  این ۲ سال یاری نمودند، تشکر و قدردانی نمود .

وی با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت‌های دانشکده و روسای قبلی دانشکده، خلاصه‌ای از کارهای انجام شده را ذکر نمود که از آن جمله می‌توان موارد؛ افتتاح اورژانس سرپایی، کلینیک مستقل، مهیا شدن زیر ساخت استقرار ام‌آر‌آی در شهرستان و همچنین رشد شاخص‌های بهداشتی در بحث معاونت بهداشت، پایش ۸۴ % در طرح فشار خون که از میانگین کشوری بالاتر بوده است، را برشمرد .

دکتر حیدری افزود: با تلاش مدیریت غذا و دارو، بیماران خاص پس از استقلال دانشکده، کمتر به شهر همدان مراجعه می‌کنند و انبار دارویی ما در طی این مدت تجهیز شد .

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشکده علوم پزشکی اسدآباد ادامه داد: معاونت توسعه با پشتیبانی از دیگر معاونت‌ها، زمینه خدمت به مردم را در دانشکده فراهم می‌نماید .

دکتر حیدری با تشکر و قدردانی از زحمات دکتر محبوبی و دکتر یوسفی و همچنین قدردانی از مساعدت‌های دانشگاه ابن سینای همدان، از رئیس قبلی و فعلی این دانشگاه تشکر کرد و افزود: از همه کسانی که از ما انتقاد نمودند تشکر ویژه دارم و از شما می‌خواهم با انتقادات سازنده خود در کنار ما باشید .

در ادامه دکتر حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان نیز ضمن تبریک به دکتر مخصوصی از وی بخاطر قبول این مسئولیت قدردانی کرد و گفت: دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از نظر ساختار از ما مستقل شده ولی ما همچنان بر ادامه همکاری با این دانشکده تاکید داریم و تا ارتقاء کامل در کنار دانشکده علوم پزشکی اسدآباد خواهیم بود و اکنون نیز این دانشکده پیشرفت‌های خوبی را در همه زمینه‌ها داشته است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا نیز از زحمات دکتر محبوبی و یوسفی تشکر نمود و اضافه کرد : شرایط الان کشور، وقت آزمون و خطا نیست و باید از مدیران کار آزموده مثل دکتر مخصوصی استفاده نمود.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های نماینده محترم شهرستان اسدآباد در مجلس، گفت؛ دکتر رنجبرزاده همیشه در تمام مشکلات موجود برای استان‌های غرب کشور در کنار ما بوده است و وجود او برای استان ما، افتخار است .

دکتر حیدری‌مقدم عنوان کرد: هر زمانی در بخش سلامت مشکل و دغدغه نه تنها برای همدان و اسدآباد بلکه برای غرب کشور داشتیم، دکتر رنجبرزاده بدون معطلی به ما کمک کرده و این افتخار یک شهر که کمتر از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد است که نماینده‌اش سال‌ها عضو هیئت رئیسه مجلس باشد در حالی‌که شهرهای بزرگی مثل تهران با نزدیک به ۲۰ میلیون جمعیت و ۳۰ نماینده، تعداد محدودی از نمایندگانشان در هیئت رئیسه عضو هستند، ولی دکتر رنجبرزاده موفق بوده با وجود چندین سال عضو هیئت رئیسه مجلس و عضو کمیسیون بهداشت بودن، موجب خیر برکت برای مملکت باشد .

در ادامه دکتر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: بهداشت و درمان استان همدان نسبت به همسایگان خود از سطح قابل قبولی برخوردار است و روسای دانشگاه همدان همیشه جزء بهترین‌ها بوده‌اند .

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: دکتر مخصوصی از انگیزه بالایی برای خدمت برخوردار است که این یک امتیاز بزرگ برای دانشکده شهرستان محسوب می‌شود؛ دکتر مخصوصی مثل رئیس دانشگاه همدان کارنامه خوبی دارد .

دکتر رنجبرزاده ضمن تشکر از حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان، تاکید کرد: دانشکده علوم پزشکی اسدآباد باید از ظرفیت‌های بالای دانشگاه همدان کمال استفاده را نماید که این امر می‌تواند باعث پیشرفت شهرستان و استان شود .

وی تعامل را در بین این دانشگاه و دانشکده را مورد توجه قرار داد و گفت: دانشگاه همدان در تمام زمینه‌ها در کنار دانشکده اسدآباد است؛ اگر بین همدان و اسدآباد تعامل نباشد مردم ضرر خواهند کرد .

دکتر رنجبرزاده از دکتر حیدری مقدم خواست تا بیمارستان‌های همدان به بهانه استقلال دانشکده از پذیرش بیماران اسدآباد امتناع نکنند؛ اسدآباد می‌تواند با جذب پزشکان حاذق به شهرستان‌های اطراف خود نیز خدمات ارائه کند .

وی افزود: تا دی‌ماه، دستگاه ام‌آر‌آی در شهرستان مستقر می‌شود و هر چه سطح خدمات دانشکده بالا باشد این کمکی به شهرها و استان‌های هم‌جوار خواهد بود .

دکتر رنجبرزاده از پزشکان خواست: تا حد امکان از ارجاع بیماران به خارج از شهرستان خودداری کنند .
از مطالب مورد تاکید نماینده مردم اسدآباد در مجلس در این جلسه می‌توان؛ به کلنگ‌زنی دانشکده بهداشت و جذب اعتبار بیمارستان جدید امیرالمومنین(ع) و حل مسئله زمین آن با هلال احمر، اشاره کرد .

دکتر بهنام رضا مخصوصی سرپرست دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نیز ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، مسئولین شهرستانی و استانی و مدعوین محترم از استان کرمانشاه از اعتماد دکتر نمکی وزیر بهداشت قدردانی کرد و در ادامه با تشکر ویژه از دکتر رنجبرزاده و دکتر حیدری مقدم افزود: امید است با همگرایی و همدلی در سایه تعامل و با پشتیبانی و حمایت دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان و دکتر رنجبرزاده به چشم‌اندازها دست یافت .

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در ادامه خاطرنشان کرد: دانشکده علوم پزشکی اسدآباد دانشکده‌ای نوپاست که با حمایت‌های دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان و دکتر رنجبرزاده نماینده شهرستان به حرکت رو به جلو و شتابنده خود ادامه خواهد داد.

وی ضمن تشکر از مسئولین قبلی دانشکده، تاکید کرد: از دکتر یوسفی و مسئولین گذشته تشکر می‌نمایم که امروز ما وام‌دار این عزیزان هستیم و سعی و هدف ما در حفظ وضع موجود و ارتقاء از این سطح، جهت خدمت بهتر در عرصه سلامت به مردم شهرستان اسدآباد در حد شان این مردم بزرگوار است .

دکتر مخصوصی سند راهبردی استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: سند راهبردی استان را پیگیری خواهیم کرد و در راستای این سند راهبردی می‌توانیم به چشم انداز و افق خود برسیم .