عمومی | دانشگاه کردستان

خیز دانشگاه کردستان برای تکمیل دانشکده صنایع و معادن قروه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، پروفسور رحمت صادقی چهارشنبه(۲۳مرداد) در جلسه ای که با حضور نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان برگزار شد، به معرفی سه دانشکده زیرمجموعه دانشگاه کردستان واقع در شهرستانهای استان  پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه کردستان در سطح استان سه دانشکده در شهرستان های قروه، بیجار و سقز دارد که خوشبختانه دانشکده بیجار راه اندازی شده و با توجه به دارا بودن ردیف بودجه مستقل, هیچگونه مشکلی برای فعالیت های آن وجود ندارد و هم اکنون با ۱۵۰ نفر دانشجو در چهار رشته مشغول فعالیت است.

وی افزود: اگر چە شهرستان سقز بسیار مستعد و نیازمند دانشکده است و همت و اراده زیادی برای تکمیل آن در دانشگاه کردستان وجود دارد و جزو پروژه های اولویت دار ماست اما متاسفانه بدلیل نداشتن ردیف بودجه ای و علیرغم توجه ویژه دانشگاه اما بدلیل کم بودن اعتبارات عمرانی دانشگاه پیشرفت چندانی نداشته و مضافا اینکه زمین اختصاص داده شده در مکان پرت و دورافتاده ای قراردارد و بدلیل نداشتن زیرساختهای زیربنایی مثل جاده دسترسی مناسب، آب، برق، گاز و ... با مشکلات زیادی روربرو است که امیدوارم مسولین شهرستان در این خصوص همکاریهای لازم را  داشته باشند تا در سریعترین زمان ممکن بتوانیم این دانشکده را به نتیجه مطلوب برسانیم.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه دانشکده صنایع و معادن قروه از پروژه های اولویت دار دانشگاه است، عنوان کرد: خوشبختانه این دانشکده از نظر عمرانی پیشرفت خوبی داشته و برای پذیرش دانشجو در مهر ماه ۹۹ در رشته های مورد نیاز استان هدفگذاری کرده ایم و امیدواریم این هدف تحقق یابد.

پروفسور صادقی ضمن تقدیر از همکاری و کمک هفت میلیارد تومانی نماینده قروه و دهگلان در این پروژه طی دو سال گذشته, خواستار تداوم همکاری ها برای اتمام این پروژه به عنوان یکی از مهمترین پروژه های دانشگاه شد.

دکتر صادقی در ادامه افزود، استان کردستان به نسبت جمعیت خود در اعتباراتی که از وزارت علوم دریافت می کند جزو استانهای آخر کشور است و نیاز است که نمایندگان محترم برای ارتقای بودجه پایه دانشگاه کردستان و نیز اخذ ردیف بودجه ای مستقل برای دانشکده های اقماری و پژوهشکده های زیر مجموعه دانشگاه کردستان ما را یاری رسانند تا بتوانیم در این خصوص به میانگین کشوری برسیم.

در ادامه نیز پویا پرچمی ، مشاور پروژه دانشکده صنایع و معادن قروه از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه خبر داد و گفت: اتمام این پروژه بیش از ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اعلام اینکه این پروژه در نوع خود بی نظیر است, عنوان کرد: این پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ متر زیربنا دارد که عمده کار آن به اتمام رسیده و چنانچه اعتبار مورد نیاز آن تامین شود, برای مهر سال ۹۹ آماده پذیرش دانشجو خواهد بود.

وی در ادامه به معرفی مشخصات این دانشکده پرداخت و خواستار همکاری برای اتمام هرچه سریعتر این پروژه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت این دانشکده به نفع استان خواهد بود, خواستار شروع به کار جدی در این پروژه به منظور توسعه استان شد.

دکتر بهرام نصراللهی زاده وعده کمک به این پروژه را داد و افزود: در حال حاضر دانشگاه به اندازه کافی تخصیص برای شارژ پروژه را دارد و ضروری است برای تکمیل پروژه عزم جدی وجود داشته باشد.