عمومی | دانشگاه علوم پزشکی البرز

طالقان در مسیر توسعه

آغاز ساخت بیمارستان طالقان، پس از جانمایی

استاندار البرز در جلسه بررسی وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان طالقان، برجانمایی هرچه سریعتر و اختصاص زمین برای ساخت این بیمارستان تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهبازی در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه های عمرانی شهرستان طالقان که در فرمانداری این شهر برگزار شد با بیان اینکه رویکرد توزیع اعتبارات امسال، توجه به محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار است، افزود: احداث یک بیمارستان در این شهرستان از بزرگترین آرزوهایم بود که در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رایزنی هایی صورت گرفت و در مدت بسیار کوتاهی توانستیم مجوزساخت بیمارستان را با مشارکت این ستاد دریافت کنیم

استاندار البرز اضافه کرد: اکنون طالقان مجوز احداث بیمارستان را دارد و تحقق این امر منوط به جانمایی و مکان یابی مناسب مسئولان شهرستان است که باید در اسرع وقت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از تمام ارتباطاتم در سطوح ملی برای آبادانی البرز استفاده می کنم و تاکنون مطالباتم از مسئولان ملی بی پاسخ نمانده است افزود: اکنون اساس بودجه ریزی شهرستان طالقان با رشد ۵۷ درصدی اعتبارات، تغییر جدی داشته است.

استانداربا اشاره به اینکه برنامه توسعه البرز میلی و سلیقه ای نیست بلکه براساس اصول علمی تهیه و تدوین شده است، افزود: با تعاملات و رایزنی های صورت گرفته توانستیم تفویض اختیار تصمیم گیری در خصوص طرح های گردشگری طالقان را برای البرز دریافت کنیم و این موضوع  را برای بخش آسارا نیز در دستور کار داریم.

شهبازی با اشاره به اینکه شهرک تخصصی آب در طالقان مکان یابی و جانمایی شد، افزود: فرماندار باید با تلاش مضاعفی به اجرای مصوبات بپردازد.شهبازی به جاده هشتگرد-طالقان نیز اشاره کرد و گفت: این جاده براساس صحبت های وزیر راه و شهرسازی به ایمنی بیشتری نیاز دارد چراکه بر این باور هستیم حفاظت از جان و مال مردم از وظایف اصلی ما است.

وی افزود: پروژه های راه سازی البرز برای رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بسیار با اهمیت است.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: محرومیت زدایی از طالقان را با هدف بازگشت جمعیت طالقان، اشتغالزایی و رونق اقتصادی دنبال می کنیم و روستاهای این شهرستان نیز ضرورت دارد فعال تر شوند تا از ظرفیت های آنها بهره برداری شود.

وی گفت: ریل گذاری های اصلی برای رشد طالقان صورت گرفته ولی فرصت های کوتاه است و با توجه به اینکه در این شهرستان سرما و بارندگی زودتر آغاز می شود باید پروژه ها هر چه سریع تر پیگیری و اجرایی شوند.

شهبازی گفت: مسئولان این استان موظف هستند که در محل خدمت خود سکونت داشته باشند تا در سختی ها و گرفتاری ها به موقع حضور یابند و وخامت مشکلات را از نزدیک درک کنند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای پیگیری و رسیدگی به وعده ها و قول های داده شده به طالقان، ادامه داد: نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز همراهی لازم را داشته است.