عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

جلسه برنامه‌ریزی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا


رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به همراه کارشناس این حوزه ضمن حضور در جلسه هماهنگی برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت از امکانات دانشگاه و هتل‌های شهر همدان بازدید نمودند.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، محمد مهدی بحرالعلوم و همتی کارشناس این حوزه با حضور در دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با همراهی مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی از امکانات و محل‌های برگزاری جشنواره قرآنی و همچنین محل اسکان شرکت کنندگان ازجمله هتل‌های شهر همدان بازدید نمودند.

در این بازدید یک روزه ضمن بازدید از تمام هتل‌های شهر همدان ازجمله هتل انقلاب، بوعلی، کتیبه و امیران؛ سالن‌های جلسات نیز بررسی شد.

در ادامه از مرکز همایش‌های دانشگاه به عنوان بزرگترین سالن استان و محل برگزاری اختتامیه‌های جشنواره بازدید شد و امکانات آن مورد بازرسی قرار گرفت.

سپس جلسه‌ای با حضور خانم دکتر سیده زهرا اصغری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مدیران و مسئولان برگزاری جشنواره با رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت برگزار و جمیع مسائل و موضوعات این رویداد بزرگ ازجمله نحوه  اسکان شرکت‌کنندگان، چگونگی و نوع غذاها، نحوه تردد، ایجاد فضاهای معنوی مجاور در جشنواره، برگزاری برنامه‌های جانبی و تفریحی و ... بررسی شد.

محمد مهدی بحرالعلوم نیز با تبریک اعیاد قربان و غدیر ضمن آرزوی سلامتی برای همکاران خود در دانشگاه در میزبانی جشنواره از معاونت فرهنگی و دانشجویی بخاطر پذیرش میزبانی جشنواره تشکر کرد.

وی در ادامه برگزاری بزرگترین همایش قرآنی کشور را در همدان به فال نیک گرفت و افزود: مطمئن هستم که برگزاری این همایش قرآنی سبب خیر و برکت مضاعف در دانشگاه شما خواهد شد.

این مقام مسئول سپس با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی دارای سه اختتامیه است که در هر کدام به گروهی از شرکت‌کنندگان که موفق به کسب مقام شده‌اند، جوایزی اهدا می‌شود و در این رویداد حدود ۱۰۰۰ نفر نیز شرکت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: این جشنواره در ۴۰ رشته دانشگاهی و منطقه‌ای برگزار  شده و مراحل پایانی آن نیز  با حضور برترین‌ها در همدان به پایان خواهد رسید.

سپس خانم سیده زهرا اصغری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با قدردانی از وزارت بهداشت برای واگذاری این همایش ملی به دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خرسندم که دانشگاه ما میزبان قدوم پر خیر و برکت حاملان قرآن است و مطمئن هستم که مسئولین دانشگاه با تمام ظرفیت استان با آبرومندی این جشنواره را برگزار خواهند نمود.

در ادامه موضوعات جشنواره و تمام مسائل یک به یک بررسی شد و مقرر شد کارگروه‌هایی در دانشگاه و وزارت بهداشت تشکیل شود تا با هماهنگی و انجام جلسات بارش افکار این جشنواره به بهترین شکل ممکن در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار شود.