عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

انجام ۷۴ مورد عمل جراحی قلب در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان فسا در چهار ماهه نخست سال۹۸

مسوول هماهنگی بخش جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۷۴ مورد عمل جراحی قلب با موفقیت در مرکز جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) انجام شده است .

به گزارش وب دا؛ زهرا رحیمی با بیان اینکه از این اعمال جراحی، ۴ عمل مربوط به تعویض دریچه میترال بود، افزود: بخش ICU قلب و اتاق عمل جراحی قلب باز بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) از آذر ماه ۱۳۹۳ فعال شده و تا کنون به بیش از ۱۰۰۰ نفر از بیماران این شهرستان و شهرستان های اطراف خدمت رسانی کرده است .

وی ادامه داد: پیوند شریان کرونر، تعویض و ترمیم دریچه های قلب، ترمیم شریان آئورت، بیماران با بیماریهای مادرزادی و بیماران اورژانسی از جمله جراحی های قلب می باشد که در این بیمارستان انجام شده است.

فشارخون بالا، دیابت، مصرف دخانیات و کلسترول بالای خون از عوامل خطر در بروز بیماری تنگی عروق کرونر قلب

فوق تخصص جراحی قلب و عروق بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) فسا بیان کرد: فشارخون بالا، دیابت، مصرف دخانیات و کلسترول بالای خون از جمله عوامل خطر در بروز بیماری تنگی عروق کرونر قلب می باشد که باعث سکته قلبی و عامل بیشتر موارد مرگ و میر در دوران میانسالی و پیری است و کنترل این عوامل و خودداری از مصرف غذاهای چرب، فست فودها و انجام ورزش روزانه در کاهش بروز این بیماری موثر می باشد .

دکتر رضا خواجه اضافه کرد: فشارخون بالا و عوامل ارثی از علل موثر در بروز بیماری های دریچه ای قلب و بیماری روماتیسمی قلبی می باشد که کنترل این موارد در کاهش بروز این بیماری ها تاثیر بسزایی دارد .

بخش جراحی قلب بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) با تیم متخصصین و کادر درمانی پرتلاش در حال ارایه خدمات به همشهریان و بیماران شهرهای اطراف می باشد.