عمومی | پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

نمایش و عرضه ۱۰۰اثر هنری منحصر بفرد برای فروش

.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری‌،سید عبدالمجیدشریف زاده رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه "امروز" سه شنبه در حاشیه برگزاری "نمایشگاه و فروش آثار هنرمندان کارگاه سفال "گفت: طی سال های اخیر مصوبه ای از هیات امنای پژوهشگاه مبنی بر موافقت آنها از طرح برگزاری نمایشگاهی از هنرهای سنتی و آثار تولیدی هنرمندان دریافت شد.
وی افزود: برای برگزاری این نمایشگاه هیات کارشناسی ارزشیابی ، تمامی آثار تولید شده توسط هنرمندان مجموعه هنرهای سنتی را ارزشگذاری کرده و
اعضای هیات مدیره آثار را بررسی و کیفیت کارها را مشخص می کنند.
به گفته رییس گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این طرح سه گروه عمده ،آثار موزه ای، آثار نمایشگاهی و آثارفروش را شامل می شود.
وی بیان داشت:در آغاز برای اجرای این طرح و برگزاری نمایشگاه، کارگاه سفال انتخاب وحدود ۵۰۰اثر در این راستا به گروه کارشناسی ارجاع و طی جلساتمختلف ، آثار توسطاعضای گروه کارشناسی بررسی ،تفکیک وارزشگذاری شد.
شریف زاده گفت: در این بررسی، تعدادی از آثار به عنوان آثار موزه ای ، تعدادی به عنوان آثار نمایشگاهی و حدود ۱۰۰ اثر هم برای فروش در نظرگرفته شد.
وی اظهار داشت:آثار موزه ای تحویل امین اموال مجموعه شد کهثبت و شماره می شود.
او افزود: آثار نمایشگاهی جزو آثاری هستند که ما می توانیم آنها را در نمایشگاه های مختلف عرضه و بعدها مورد ارزیابی قرار دهیم.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه به عنوان نخستین نمایشگاه فروش آثار تولید شده در کارگاه سفال گروه هنرهای سنتی با قیمت گذاری،شناسنامه دار کردن و عرضه ۱۰۰ اثر هنری برای نمایش و فروش توانست گام موثری در حوزه هنرهای سنتیکشور بردارد.
وی یادآور شد:هیچ یک از آثار عرضه شده نمونه دوم نداشته ومنحصر به فرد هستند.
وی در پایان به فعالیت های گروه پژوهشی هنرهای سنتی اشاره کرد و گفت: حفظ و احیا ، نمونه سازی و خلاقیت ها از جمله وظایف مربوط به این گروه است.
گفتنی است،نمایشگاه آثار هنرمندان گروه هنرهای سنتی پژوهشگاه تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه۲۳مردادماه در سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری برقرار است.