عمومی | دانشگاه علوم پزشکی البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در همایش نظام پزشکی گفت:

به گزارش روابط عمومی - همایش بزرگ جامعه پزشکی استان البرز و مسئولین ،صبح یکشنبه ۲۰ مرداد ماه ۹۸ در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی  برگزار شد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در این همایش گفت: متاسفانه این روزها همه به خودشان اجازه می دهند در مورد جامعه پزشکی نظر دهند . انجمن ها و نظام ‌پزشکی با وجود جایگاه ویژه ای که دارند، باید کمک کنند تا با هم افزایی شکاف ها را پر کرده و مشکلات را مرتفع و مورد بررسی قرار دهیم.
کریم گفت:جامعه پزشکی باید روابط عمومی بسیار قوی داشته و رسانه ها را با خود همراه سازد و از مسئولان تاثیرگذار در بحث جامعه پزشکی بهره مند شویم و جایگاه خود را تثبیت کنیم.
وی تاکید کرد: به دلیل تخصصی بودن کارمان طبیعی است که بسیاری متوجه امر خطیر فعالیت هایمان نباشند بنابراین وظیفه ما است تا با آنها ارتباطی موثر برقرار کنیم .

دکتر حسین کریم افزود: جامعه پزشکی در همه دوران ها و تحریم با تمام توان در حال ارایه خدمات بوده و هست و این سزوار نیست با انواع و اقسام جو سازی ها مورد تهدید و حتک حرمت قرار گیرد.
وی گفت: باید برای این‌مسیر برنامه داشته باشیم و به صورت فعال در این خصوص عمل کنیم تا بتوانیم در برابر تهدیدها بایستیم و این‌امر جز با اتحاد و همدلی جامعه پزشکی بدست نمی آید

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرزگفت: نقد منصفانه را می پذیریم وبرطرف می کنیم و جایی که مشکل نیست از خود دفاع می کنیم و در این فرایند عملکرد مثبت و همه جانبه ما جلوی هرگونه نفوذ و تهدید را خواهد گرفت و دراین‌میان همفکری و در نظرگرفتن منافع مردم و تلاش کردن از جمله دستاوردهایی است که باید بدان‌تاکید داشته باشیم و مشکلات را کنار بگذاریم .

کریم اظهار کرد: باید تلاش کنیم برای رفع آفتها راهکار بیابیم و از سوی دیگر کرامت جامعه پزشکی را ارتقا دهیم چرا که از گذشته تاکنون؛ پزشکان جزو رده های قابل اعتماد مردم و همگان بوده اند و به عنوان امین مردم در تمامی سطوح محسوب می شدند.
این مسوول اضافه کرد: تعامل دو سویه سبب رفع مشکلات خواهد شد و این امر نیز مستلزم رایرنی و توجه به رسانه ها و مسوولان در سطوح مختلف می باشد.

در ادامه این همایش دکترشاهرخی رییس جامعه جراحان گفت:در جامعه پزشکی کرج تا سالها پیش فعالیت های علمی وجود نداشت و یکی از دلایل این‌امر نزدیکی به تهران بود.

وی افزود: بسیاری از جلسات و کنفرانس ها در تهران‌برگزار می شد که خوشبختانه با مشورت هایی که صورت گرفت قرار شد جامعه جراحان تشکیل شد و خوشبختانه اولین کنگره با کمک دکتر آفریده در بیمارستان البرز و جامعه جراحان ایران برگزار شد.
وی ادامه داد: بعد از آن ‌انجمن های علمی تشکیل شد و هم اکنون‌۲۸ انجمن علمی تخصصی در البرز وجود دارد و ما امیدواریم‌که این طلوع همچنان ادامه پیدا کند.