عمومی | دانشگاه سمنان

افزایش تعداد دانشجویان به ۱۶ هزار نفر هدف‌گذاری دانشگاه سمنان در افق ۱۴۰۴

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: در تلاشیم تا تعداد دانشجویان این دانشگاه در افق ۱۴۰۴ به ۱۶ هزار نفر برسد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان، دکتر فرشاد ورامینیان با بیان این مطلب در آئین گرامیداشت روز خبرنگار ، آخرین تعداد دانشجویان این دانشگاه را ۱۱هزارو ۱۹۵ نفر اعلام کرد و گفت: نیمی از دانشجویان را آقایان و نیمی دیگر را بانوان تشکیل می‌دهند و از این تعداد، ۷۳درصد در دوره روزانه، ۲۵درصد در دوره شبانه و دو درصد نیز در پردیس بین‌الملل دانشگاه در حال تحصیل هستند.
وی افزود : هدف گذاری ما برای افق ۱۴۰۴ افزایش تعداد دانشجویان به ۱۶ هزار نفر است .
دکتر ورامینیان تصریح کرد: در حال حاضر در بخش تحصیلات تکمیلی از برنامه توسعه کشور جلوتر هستیم و این دانشگاه دو درصد بیشتر از میانگین کشوری در تحصیلات تکمیلی دانشجو دارد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان نزدیکی دانشگاه سمنان به پایتخت را از مزیت‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: تلاش می کنیم تا با استفاده از این مزیت، دانشجویان خارجی را نیز به این دانشگاه جذب کنیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان اظهار داشت : دانشگاه سمنان دارای شش پردیس، ۱۷ دانشکده، ۷۳ گروه آموزشی و ۲۱۹ رشته تحصیلی فعال است.
دکتر ورامینیان با بیان اینکه ۲۳ درصد از رشته ها مربوط به دوره کارشناسی است افزود: کارشناسی ارشد با ۴۹ درصد و دکترا با ۲۷ درصد بخش عمده ای از رشته ها و دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می دهند و این نشان دهنده این است که دانشگاه سمنان رویکردی با محوریت تحصیلات تکمیلی دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با اشاره به توجه این دانشگاه به گویش سمنانی و اقدامات صورت گرفته در این راستا گفت: در حال حاضر تدوین دو واحد درس گویش سمنانی به صورت اختیاری در دستور کار قرار گرفته است.
آئین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور رئیس حوزه ریاست دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون دانشجویی و مدیر امور پژوهشی دانشگاه روز شنبه با همت روابط عمومی دانشگاه در راستای تجلیل از مقام خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار گردید و هر یک از معاونین و مسوولین دانشگاه به ارائه گزارشی از مهمترین دستاوردهای حوزه خود پرداختند و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.