عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

خبرنگاران توانایی خوبی برای ترویج فرهنگ فضایی دارند

کارگاه آموزشی فناوری فضایی و کاربردهای آن توسط پژوهشگاه فضایی ایران با همکاری سازمان فضایی ایران، با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

بنا به این گزارش، در این کارگاه، فاطمه علیمردانی مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه فضایی ایران هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی بیشتر خبرنگاران و گزارشگران رسانه‌ها با مفاهیم، معانی و اصطلاحات حوزه فضایی و کاربردهای این فناوری‌ها عنوان نمود.

وی گفت: با توجه به رشد سریع فناوری‌های نوین و لزوم آشنایی با مفاهیم کاربردی در این عرصه‌ها برای تهیه اخبار و گزارش‌های درست و جامع و واضح، لازم است به خبرنویسی و گزارش نویسی علمی توجه ویژه‌ای شود و آمورش‌های لازم داده شود.

مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه فضایی ایران افزود: با این دیدگاه است که کارگاه آموزشی فناوری‌های فضایی و کاربرد آن، به عنوان اولین قدم در این جهت برگزار شده است.

علیمردانی همچنین یادآور شد: با توجه به جایگاه فناوری فضایی در کشورهای جهان، یکی از راه‌های توسعه این فناوری در کشور، ترویج آن است و خبرنگاران توانایی خوبی برای ترویج فرهنگ فضایی در جامعه، میان مسئولان و مردم دارند.

دریافت فایل‌های ارائه شده در کارگاه آموزشی فناوری فضایی و کاربردهای آن