عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

برگزاری دوره آموزشی ویژه مربیان دوره تربیت معلم مهد و پیش دبستانی در اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این با همکاری با همکاری و مشارکت کانون فرهنگی تبلیغی طلوع مهر،چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۸ یک دوره آموزشی یک روزه ویژه مربیان دوره تربیت‌معلم مهد و پیش‌دبستانی برگزار کرد.
در این جلسه فاطمه قلی نژاد، کارشناس برنامه مرگ کودکان در ارتباط با سوانح و حوادث در کودکان مطالبی با عناوین  سوانح و حوادث ترافیکی  -غرق‌شدگی – سوختگی‌ها – مسمومیت‌ها – خطر سقوط در کودکان – و سایر آسیب‌های مخصوص کودکان مطالبی بیان کرد و  علاوه بر آموزشمراقبت‌های ویژه مجموعه کتاب‌های آسیب‌های کودکان (من قهرمان ایمنی هستم) تعداد ۵۰ جلد کتاب کار و رنگ  ویژه کودکان نیز توزیع شد.
در ادامه جلسه معصومه مهدی پور، کارشناس برنامه بیماری‌هایقابل‌پیشگیری با واکسن کلیاتی از بیماری‌های قابل‌پیشگیری با واکسن و اهمیت انجام واکسیناسیون جهت حذف برخی از بیماری‌ها ازجمله فلج اطفال و سرخک ارائه و در ادامه به‌صورت تکمیلی در خصوص بیماری فلج اطفال، سرخک، سرخجه مادرزادی مطالبی عنوان کرد.
در پایان کارگاه یک روزه افسانه رحمانی، مراقب سلامت مرکز خدمات جامع سلامت باغ فیض در راستای پیشگیری از پدیکلوزیس در ارتباط با علل شیوع،راه‌های پیشگیری و راه درمان بیماری مطالبی را بیان کرد.
وی رعایت بهداشت فردی را در مکان‌های تجمعی چون مدرسه، مهدکودک و ... از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری عنوان کرد.
در طی اجرای هر برنامه ضمن پرسش و پاسخ، پیش‌آزمون و پس‌آزمون هم انجام شد.
خبر: زینب ایمانی