عمومی | دانشگاه سمنان

افزایش تعداد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه سمنان با پذیرش دانشجویان جدید از چندین کشور

دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان از تحصیل حدود ۱۵۰ دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه سمنان و پذیریش بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی دیگر از ۴ کشور در سال تحصیلی جدید خبرداد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان دکتر بهروز گل‌محمدی در آئین گرامیداشت روز خبرنگار با اعلام این خبر گفت تا پایان سال ۱۴۰۴ باید نسبت دانشجویان غیرایرانی شاغل در دانشگاه‌های کشور ارتقا داده شود وهم‌اکنون ۴۰ هزار نفر دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های کشورمان تحصیل می‌کنند که سهم اندکی را به خود اختصاص داده‌اند و این عدد بر اساس چشم‌اندازها، باید به ۸۰ هزار نفر برسد و افزایش دو برابری در این زمینه باید رخ دهد.
وی اضافه کرد: سهم دانشگاه سمنان یک درصد از این عدد است که باید به آن دست یابد.
دبیر جذب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه سمنان گفت: هم‌اکنون ۱۴۸ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
به گفته دکتر گل محمدی؛  ۱۴۰ متقاضی دیگر تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه سمنان از کشورهای عراق، نیجریه، روسیه وافغانستان مدارک خود را به این دانشگاه ارسال کرده‌اند.
وی گفت: با بررسی‌های انجام شده تا کنون برای ۵۰ نفر گواهی پذیرش اولیه صادر شده است و متقاضیان در حال تکمیل روند پذیرش نهایی خود هستند.
آیین گرامیداشت روز خبرنگار با حضور رئیس حوزه ریاست دانشگاه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون دانشجویی و مدیر امور پژوهشی دانشگاه به همت روابط عمومی این دانشگاه با حضور گسترده خبرنگاران و اصحاب رسانه در تالار میثاق سازمان مرکزی دانشگاه سمنان برگزار و هر یک از معاونین و مسوولین به ارائه گزارشی از مهمترین دستاوردهای حوزه خود و پاسخ به پرسش های خبرنگاران پرداختند.