عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

چاپ مقاله مسوول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) دانشگاه علوم پزشکی فسا در ژورنال معتبر خارجی

مقاله دکتر سجاد نیکنام مسوول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) دانشگاه علوم پزشکی فسا در ژورنال معتبر ScientificReport از انتشارات Nature پذیرفته شد .

به گزارش وب دا؛ مسوول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) فسا در خصوص این مقاله گفت: این مقاله با عنوان " حسگر رزونانسی تراهرتز با حساسیت بالا در تمایز بافت سرطانی از بافت سالم " Enhanced Ultra-Sensitive Metamaterial Resonance Sensor based on Double Corrugated Metal stripe for Terahertz Sensing در ژورنال معتبر ScientificReport از انتشارات Nature پذیرفته شد .

دکترسجاد نیکنام افزود: امروزه حسگرهای تراهرتز پتانسیل بالایی در تشخیص انواع سرطان از خود نشان داده‌اند. با استفاده از چنین حسگرهایی می‌توان با امنیت بیشتر و دقت بالاتری در مرحله اولیه، وجود بافت سرطانی در بدن را تشخیص داد. اگرچه هنوز در این زمینه باید کارهای بیشتری انجام بگیرد چون کم‌ و‌کاستی‌های زیادی در زمینه امکانات ساخت و تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه‌های داخل به نسبت دانشگاه‌های مطرح دنیا وجود دارد.

وی ادامه داد: حسگر رزونانسی تراهرتز ارایه شده در این مقاله، قابلیت‌های تشخیصی بالایی در این زمینه از خود نشان داده است و می‌تواند با حساسیت بالا بافت سرطانی را از بافت سالم متمایز کند.

چاپ ۲ مقاله و ثبت ۲ اختراع با عنوان های "دستگاه آسان حمل بیمار" و "دستگاه اندازه گیری فشار سندروم کمپارتمان" در مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیردار دانشگاه علوم پزشکی فسا از دیگر افتخارات دکتر سجاد نیکنام می باشد.

چکیده این مقاله در سایت انتشارات Nature در آدرس: https://www.nature.com/articles/s41598-019-44026-4 قابل مشاهده و دریافت می باشد.