عمومی | دانشگاه الزهرا

دانشگاه الزهرا با هدف ارتباط با صنعت برگزار نمود: اولین دوره آموزشی IFRS با حضور مدیران ارشد صنعت بیمه کشور

اولین دوره آموزشی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در صنعت بیمه ( IFRS ) با هدف ارتباط دانشگاه با صنعت برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا(س) روز ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۸ اولین دوره آموزشی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در صنعت بیمه ( IFRS ) با حضور معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و دیگر مدیران ارشد صنعت بیمه کشور در پژوهشکده بیمه برگزار شد.
دانشگاه الزهرا با همکاری پژوهشکده بیمه کارگاه های کاربردی آموزش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در صنعت بیمه (IFRS ) را در دو سطح طراحی نمودند.
در سطح اول، دوره (IFRS ) کارگاهی ۴ ساعته برای مدیران ارشد بیمه و مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره شرکت های بیمه طراحی شد تا شناخت کافی از الزامات تغییر رژیم حسابداری و چگونگی مدیریت این پروژه بزرگ فراهم کند. اولین دوره سطح اول در روز ۱۵ مردادماه سال جاری در پژوهشکده بیمه برگزار گردید و در ۲۷ مرداد نیز این دوره برای مدیران ارشد تعداد دیگری از شرکت های بیمه اجرا خواهد شد.
آقای دکتر حمید کردبچه، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) و رئیس پژوهشکده بیمه در ابتدای این جلسه به اهمیت و ضرورت آموز‌ش های کاربردی و مورد نیاز صنعت بیمه به عنوان یک راهکار موثر مواجهه با چالش های اجرای IFRS پرداختند و از استقبال خوب شرکت های بیمه تشکر کردند. ایشان بر اهمیت به روز شدن دانش بیمه ای تاکید کرده و بر توجه جدی تولید محتوای برنامه های آموزشی و سطح علمی مدرسان در کمیته سیاستگذاری اشاره نمودند.
محتوای آموزشی این کارگاه ۴ ساعته شامل آشنایی با ساختار استانداردهای بین المللی و مرجعیت آن، نقشه راه پیاده‌سازی IFRS، چالش‌های اصلی و عوامل موثر بر موفقیت در اجرای IFRS، بررسی تفاوت های صورت های مالی بر مبنای IFRS با استاندارهای ملی، بررسی استانداردهای IFRS شماره ۴ و مروری بر استانداردهای IFRS شماره ۱۷ و تغییرات آن بود. آقای دکتر علی رحمانی عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) و از اعضای سیاستگذاری این پروژه و از زمره مدرسان این دوره بودند و همچنین دیگر مدرسان این کارگاه شامل خانم دکتر الهام حمیدی عضو کمیته تدوین استانداردهای حسابداری ایران و آقایان عباس وفادار، دانیال محجوب و آقای تاجیک به ترتیب مدیر عامل و کارشناسان ارشد موسسه حسابرسی ایران مشهودو محمد باقرآبادی حسابدار رسمی و مدیریت مرکز آموزش جامعه حسابداران رسمی ایران بودند.
سطح دوم دوره (IFRS ) شامل ۱۵ کارگاه کاربردی است که برای مدیران میانی شامل مدیران مالی و مدیران سرمایه گذاری شرکت های بیمه طراحی شده که از روز ۵ شهریور سال جاری در دانشگاه الزهرا(س) برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است این دوره با بیش از ده مدرس دانشگاهی حرفه ای برگزار خواهد شد و پنچ نفر نیز در تولید محتوای کاربردی خاص این دوره مشارکت خواهند داشت.
دانشگاه الزهرا(س) در طراحی دوره آموزشی سطح دو به منظور کاربردی و قابل استفاده شدن هر چه بیشتر این دوره برای مدیران میانی علاوه بر پژوهشکده بیمه از یک موسسه حسابرسی نیز به عنوان یک شریک راهبردی بهره گرفته و ارتباط نزدیکتری با صنعت برقرار نموده است. با این امید که شرکت کنندگان پس از طی این دوره به خوبی بتوانند صورت های مالی مبتنی بر استاندارد های بین المللی را تهیه نمایند.
دکتر رحمانی نیز بر ارتباط موثر دانشگاه الزهرا(س) و صنعت بیمه اظهار امیدواری کردند.