عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

باید فلسفه‌ی حجاب را برای نسل جوان به طور صحیح تبیین نماییم

نشست تخصصی تبیین دقیق و ارائه‌ی راهکارهای عملیاتی برای اجرایی شدن دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه و جمعی از مسئولان فرهنگی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در این نشست تخصصی که به سه استان قزوین، زنجان و البرز اختصاص داشت، مصوبات و مسایل فرهنگی مربوط به آراستگی و شئون رفتاری استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه‌ آزاد اسلامی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

امام جمعه موقت تهران در این نشست با اشاره به لزوم نظام‌سازی در گام دوم انقلاب، گفت: در این مسیر باید ظرفیت‌ها و ضعف‌ها شناسایی شود و همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، رسالت ما این است که برای ایجاد یک تمدن بشری اسلامی تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد خطاب به فعالان فرهنگی دانشگاه‌آزاد اسلامی، اظهار داشت: از شما عزیزان خواهش می کنم که براساس عدالت و برنامه‌ی درست در مسیر تعالی این دانشگاه در عرصه‌ی فرهنگی گام بردارید.

وی با ذکر خاطراتی از دوران اسارت بردارِ آزاده‌اش، افزود: انشااله هر کدام از ما بتوانیم در جایگاهی که هستیم در حد توان به وظایف خود عمل کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به وجود حجاب در ایران پیش از اسلام، به نگاه تحقیرآمیز غرب به زنان اشاره کرد و گفت: متاسفانه غربی‌ها با تجارت کثیف زنان، موجب از بین رفتن جایگاه انسانی زن و مادر شدند و این مساله افزایش کودکان نامشروع در غرب و از بین رفتن بنیان خانواده را به دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری با اشاره به اهمیت مقوله‌ی حجاب در جامعه، افزود: ما در این حوزه در کشور مدعی هستیم و قطعا کسی که از حجاب، عفاف و رفتار درست حرف می‌زند نباید نگران و پاسخ‌گو باشد.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتا مساله‌ی حجاب و عفاف امروز صرفا تنها یک مساله‌ی دینی نیست؛ بلکه به مساله‌ای سیاسی بدل شده و یک نماد یا پرچم است.

حجت‌الاسلام کلانتری ادامه داد: همان طور که در جنگ نظامی دشمن نمادها را مورد هدف قرار می‌دهد، در جنگ نرم امروز نیز حجاب به عنوان یک نماد یا الگو مورد هدف قرار گرفته است؛ دشمن می‌خواهد این نمادها را نابود ساخته و چیزی از آن باقی نگذارد که ما باید در این مسیر آگاه باشیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از فضاهای مورد هجوم دشمن در جنگ نرم را فضای آموزش عالی کشور به خصوص دانشگاه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: ما باید این مسایل و فلسفه‌ی حجاب را برای نسل جوان به طور صحیح تبیین نماییم.

وی با تاکید بر اجرای دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی نیز ترویج و تبیین حجاب را یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین امور جاری در دانشگاه آزاد اسلامی می‌دانند که جا دارد همگی در این مسیر جدی و ثابت قدم باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز به عنوان میزبان، ضمن خیرمقدم به میهمانان و مدعوین، بر اجرای صحیح و دقیق مصوبات مربوط به حجاب و عفاف تاکید کرد.

دکتر موسی‌خانی برخی از ناهنجاری‌ها در حوزه‌ی حجاب در کشور را ناشی از عدم آموزش و تبیین صحیح مبانی این مساله عنوان و خاطرنشان کرد: جا دارد در این زمینه تلاش و جدیت بیشتری داشته باشیم تا شاهد اجرای صحیح حجاب و پذیرش آن در جامعه باشیم.

در ادامه‌ی جلسه، بخشنامه‌ها و مصوبات اجرایی دستورالعمل آراستگی و شئون رفتاری در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جز به جز مورد بررسی قرار گرفت و نکاتی برای فعالان این حوزه بیان شد.