عمومی | دانشگاه سمنان

همایش بزرگ مشاوره تحصیلی «روز انتخاب» در دانشگاه سمنان برگزار شد + تصاویر

همایش بزرگ مشاوره تحصیلی با عنوان «روز انتخاب» در آستانه اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ با حضور گسترده داوطلبان کنکور سراسری و خانواده های آنان در دانشگاه سمنان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دکتر فرشاد ورامینیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ابتدای این همایش با اشاره به فعالیت پردیس های مهندسی ،علوم پایه ،علوم انسانی ، کشاورزی و منابع طبیعی ،علوم و فناوری های نوین ، هنر و مرکز آموزش های مجازی (الکترونیکی) در دانشگاه سمنان گفت : بیش از ۲۷۷ رشته تحصیلی در این دانشگاه تدریس می شود که ۷۸ رشته در مقطع کارشناسی آماده پذیرش داوطلبان پذیرفته شده در کنکور سراسری است .
دکتر ورامینیان افزود : به تازگی رشته مهندسی نفت نیز با رشته های تحصیلی این دانشگاه اضافه شده است .
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان از تحصیل بیش از ۱۲ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دراین دانشگاه خبر داد و گفت : حدود ۱۵۰ دانشجوی خارجی نیزدر مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیلند .
تسهیلات ویژه دانشگاه:
دکتر ورامینیان در بخش دیگری از سخنان خود به جوایز و تسهیلات ویژه دانشگاه سمنان به رتبه های برتر کنکور اشاره کرد و گفت امسال جوایز ویژه ای چون کمک هزینه تحصیلی برای نیمسال اول و برای نیمسال های بعد به شرط کسب معدل الف برای رتبه های برترکشوری در هر دانشکده، کمک هزینه خرید لپ تاپ برای رتبه برتر کشوری هر گروه آزمایشی (به غیر زبان که با علوم انسانی محاسبه شده است)  و کمک هزینه خرید لوازم جانبی کامپیوتربرای رتبه برتر کشوری از شهرستان سمنان در نظر گرفته شده است.
گفتنی است ؛ صدها داوطلب کنکور ۹۸ به همراه خانواده های خود در این همایش شرکت و با رشته ها و ظرفیت های علمی دانشگاه سمنان با پخش کلیپ ، تیزر، موشن گرافیک و سخنرانی مشاوران برجسته و اساتید متخصص آشنا شدند .
انتخاب رشته مطمئن ، اصول انتخاب رشته در گروه علوم تجربی و شخصیت شناسی در انتخاب رشته از محورهای سخنان مشاوران و اساتید برجسته دانشگاه در این همایش بود .
همچنین در این همایش شرکت کنندگان در بازدید میدانی از فضای کالبدی محوطه دانشگاه و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان آشنا شدند .
برگزاری میزگرد رتبه های برتر کنکور سراسری و پرسش و پاسخ با اساتید هر رشته از دیگر برنامه های این همایش بود.
این همایش با هدف ارائه مشاوره رایگان تحصیلی به پذیرفته‌ شدگان کنکور سراسری ، انتخاب رشته مناسب برای بهره‌مندی از آینده شغلی بهتر و آشنایی با رشته‌های تحصیلی دانشگاه سمنان برگزار شد .