عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

برگزاری کارگاه آموزشی درمان متمرکز بر شفقت و پرورش ذهن مشفق



کارگاه آموزشی درمان متمرکز بر شفقت (CFT) و پرورش ذهن مشفق (CMT) ویژه کارشناسان مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه تشکیل شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، در این کارگاه کارشناسانمرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه با مفاهیم نظری و علمی دو تکنیک درمان متمرکز بر شفقت و پرورش ذهن مشفق آشنا شدند .

به گفته مدرس کارگاه مذکور، هدف اصلی درمان متمرکز بر شفقت (CFT) کمک به بهبود هیجانی و روانی افراد از طریق تشویق  کردن آنها به مشفق بودن با خودشان و دیگران است. بسیاری از افراد معتقدند که شفقت با خود یا با دیگران، یک پاسخ هیجانی است و جنبه مهمی از بهزیستی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: افزایش سلامت هیجانی و روانی از مزایای ارتقای شفقت و دلسوزی است. متخصصان آموزش دیده سلامت روان اعتقاد دارند که شفقت باعث کمک کردن و حمایت از مراجعانی می‌شود که در جستجوی راه‌های مشفقانه‌ای برای برقراری ارتباط با خودشان و دیگران هستند .

مدرس کارگاه نخستین تکنیک درمانی در  درمان متمرکز بر شفقت را پرورش ذهن مشفق (CMT) دانست و خاطرنشان کرد: این تکنیک  به راهبردهایی اشاره دارد که معمولاً به افراد کمک می‌کند تا شفقت را تجربه کرده و جنبه‌های مختلف آن را برای خود و دیگران ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف آن ایجاد انگیزه، همدردی، حساسیت و تحمل پریشانی به شیوه‌ای مشفقانه و از طریق به کار بردن تمرین‌های خاص است. این تمرین‌ها به افراد کمک می‌کند تا دیدگاهی غیرقضاوتی و بدون سرزنش را پرورش دهند.

انتهای پیام/