عمومی | پژوهشگاه فضایی ایران

پژوهشکده رانشگرهای فضایی میزبان هیات رئیسه پژوهشگاه فضایی ایران

بنا به این گزارش، در این جلسه، دکتر حسین صمیمی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در پژوهشکده رانشگرهای فضایی، اظهار نمود: گزارش فعالیت‌های این پژوهشکده نشان می‌دهد بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پژوهشکده رانشگرهای فضایی به تعهدات خود در اجرای پروژه‌های محوله به خوبی عمل نموده و موفق به انجام آنها شده که قابل تقدیر است.

وی افزود: با توجه به توانمندی موجود در پژوهشکده رانشگرهای فضایی، لازم است پروژه‌های دیگری به ماموریت‌های این پژوهشکده افزوده شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین به امکان ایجاد مرکز نوآوری فضایی شمال غرب کشور در این منطقه، به همت نیروهای پژوهشکده رانشگرهای فضایی اشاره کرد و گفت: ایجاد چنین مرکزی با بهره‌گیری از ظرفیت موجود در این استان، می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.

در ادامه این جلسه، دکتر صمیمی به لزوم بازنگری در سند راهبردی مجموعه پژوهشگاه فضایی با توجه به محورهای عمده فعالیت‌ها تاکید نمود و اظهار کرد: تهیه این سند و مشخص شدن راهبرد مجموعه، در استقرار بهینه ساختار و ترکیب نیروی انسانی راه گشا خواهد بود.

همچنین، در این جلسه، دکتر حسن رضایی حقیقت رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های هشت ماه اخیر این پژوهشکده بیان نمود و گزارشی از عملکرد گروه‌های پژوهشی پژوهشکده شامل گروه‌های مکانیزم، عملگرهای فضایی و رانشگرهایی فضایی و نیز حوزه‌های ستادی ارائه شد.