عمومی | دانشگاه الزهرا

دومین همایش روز درهای باز دانشگاه الزهرا (openday)

همایش روز درهای باز دانشگاه الزهرا با هدف آشنایی دانش آموزان کنکوری با رشته های دانشگاهی، دانشکده ها و به طور کلی فضای دانشگاه برای دومین بار با حضور معاون پژوهشی و فناوری آقای دکتر اردوخانی و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی آقای دکتر سیف برقی و مدیر مرکز نوآوری خانم دکتر حسین زاده شهری و با همکاری مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه در روز دوشنبه ۱۴/۵/۹۸ برگزار شد که با استقبال فراوان همراه بود.
پذیرش مهمانان توسط تیم های اجرایی دانشجویی از ساعت ۸ آغاز شد؛ دانش آموزان به سالن همایش تورانی واقع در ساختمان خوارزمی راهنمایی شدند و برنامه همایش راس ساعت ۹ رسما آغاز شد. در آغاز افتتاحیه این همایش دکتر سیف برقی معاون آموزشی دانشگاه با عرض سلام و خیر مقدم به تمام مدعوین و شرکت کنندگان در این همایش، مراتب قدردانی و خوش آمدگویی خود را از حضور دانش آموزان کنکوری به دانشگاه الزهرا به جا آورد و سپس به معرفی رشته های موجود در دانشگاه الزهرا پرداخت. پس از آن آقای مهندس نجفی فر مشاور برجسته انگیزشی، پیرامون آینده تحصیلی و اهمیت انتخاب رشته صحبت کردند. سپس دانش آموزان به گروه های مختلف تقسیم شدند و هر گروه با راهنمایی تعدادی از دانشجویان دانشگاه به دانشکده های ادبیات، الهیات، تریبت بدنی، علوم اجتماعی و اقتصادی، علوم تربیتی، علوم ریاضی، علوم زیستی، فنی و مهندسی، فیزیک و شیمی و هنر رفتند تا با امکانات و دستاوردهای آن دانشکده آشنا شوند.
در ادامه پس از بازدید از دانشکده ها، دانش آموزان گروه علوم انسانی در سالن مصلی نژاد، علوم ریاضی در سالن تورانی و گروه تجربی و هنر در مرکز نوآوری گرد هم آمدند تا مشاوران به صورت تخصصی ضمن معرفی رشته ها به طور جداگانه، زمینه های شغلی و آینده تحصیلی آن رشته را برای دانش آموزان شرح دهند و پاسخگوی سوالات دانش آموزان در خصوص انتخاب رشته باشند.
پس از آن دانش آموزان به بازدید از امکانات دانشگاه اعم از کتابخانه مرکزی، آزمایشگاه ها، کارگاه ها، کتابخانه های مربوط به هر دانشکده و دیگر امکانات رفاهی پرداختند. این برنامه تا ساعت ۱۳ همان روز ادامه داشت.

لینک خبر