عمومی | دانشگاه الزهرا

طراحی و ساخت دستگاه خالص ساز هوا بر مبنای نانو ذرات در کشور توسط عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا

استاد فیزیک دانشگاه الزهرا، موفق به طراحی و ساخت دستگاه خالص ساز هوا بر مبنای نانو ذرات در آزمایشگاه‌های این دانشگاه شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا؛ دکتر عزیز الله شفیع خانی استاد برجسته فیزیک و عضو هیئت علمی و پژوهشگر آزمایشگاه کربن دانشکده فیزیک دانشگاه الزهرا(س) پس از سالها پژوهش و تلاش موفق به ساخت دستگاه خالص ساز هوا بر مبنای نانو ذرات شد. این در حالی‌است بهترین نوع این دستگاه که نمونه آمریکایی آن است تنها بر مبنای میکرو ذرات فعالیت می کند و کارکرد دستگاه ایرانی ۲۰ درصد بیشتر از دستگاه آمریکایی برآورد شده است.
با توجه به تحریم ها و فشار اقتصادی به پژوهشگران و همچنین تولید کنندگان و افزایش نرخ ارز، تولید این نمونه داخلی علاوه بر مزیت و کیفی ۲۰ درصدی، از حیث اقتصادی نیز به صرفه است و درخواست شرکت های مختلف برای تولید آن موید همین کیفیت و مقرون به صرفه بودن آن است.
دکتر عزیز الله شفیع خانی از دانش آموختگان نسل اول فیزیک ایران، دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و از پژوهشگران سرآمد فیزیک در ایران هستند. توفیقات این استاد ارزشمند به همین جا ختم نشده و ایشان به طراحی و ساخت قویترین دستگاه لیزر دی اکسید کربن در کشور نیز مبادرت ورزیده اند که خبر این دستاورد مهم پیشتر در پورتال دانشگاه الزهرا(س) درج شده است .
همچنین ساخت و طراحی کاشی و سرامیک های ساختمانی خود تمیز شونده دستاورد دیگر ایشان است که در سال ۱۳۹۷ در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار که در محل دائمی نمایشگاه‎های بین المللی تهران، غرفه دانشگاه الزهرا به نمایش درآمده و نظر بسیاری از محققین را به خود جلب کرد.
آثار علمیِ ملی و بین المللی بسیاری از دکتر شفیع خانی منتشر شده است که نام ایشان را در زمره پژوهشگران جهانی فیزیک قرار داده است .ایشان سال ۱۳۹۷ پژوهشگر منتخب دانشگاه الزهرا و دارای بیشترین مقالات مشترک بین المللی بودند
فعالیت‌ها و دستاوردهای اساتید و دانشجویان توانمند دانشگاه الزهرا همواره در بین آثار علمی ملی و بین المللی درخشیده است و این دستگاه تنها بخشی از توفیقات دانشمندان و اساتید دانشگاهی کشور در مبارزه با تحریم ها و تبلور شکوفایی علمی و اقتصادی ایران سربلند است.

آثار علمی دکتر شفیع خانی را می توان در موتور جستجو گوگل اسکولار و صفحه ایشان در پژوهشگاه دانش های بنیادین دنبال نمود.

http://physics.ipm.ac.ir/~ashafie/

روابط عمومی به نمایندگی از جامعه علمی دانشگاه الزهرا (س) این موفقیت را به ایشان تبریک عرض نموده و سلامتی و موفقیت روزافزونشان را از درگاه باریتعالی آرزومند است.