عمومی | دانشگاه گنبد کاووس

نشست خبری هیات رییسه دانشگاه گنبدکاووس با اصحاب رسانه به مناسبت هفته خبرنگار

در این نشست دکتر طهماسبی ابتدا طی سخنانی ضمن خوش آمدگویی به خبرنگاران و پاسداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار  و تبریک این روز به خبرنگاران حاضر در نشست خبری گفت:  از تلاش شما جهت انعکاس اخبار و تحولات دانشگاه در سطح استان و کشور  تشکر می کنم و امیدوارم با استعانت از درگاه خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی بخشی، شفاف سازی، مطالبه گری و ارتقا سطح علمی و فرهنگی جامعه موفق باشید.

دکتر طهماسبی در ادامه نشست به ارائه گزارش عملکرد از وضعیت دانشگاه پرداخت و گفت: این مرکز آموزش عالی برای جبران بخشی از کمبود منابع مالی، با اجرای برخی طرح های تولیدی بخش کشاورزی در مسیر خودکفایی مالی گام بر می دارد و هم اکنون چند طرح از جمله احداث یک هکتار باغ گلابی متراکم و آماده کردن ۹ هکتار دیگر از اراضی متعلق به این دانشگاه برای تبدیل به باغ میوه های هسته دار (هلو، شلیل و آلو)، استخر پرورش ماهی به مساحت ۳۷۰۰ مترمربع، احداث گلخانه مدرن با مشارکت بخش خصوصی و کشت هفت هکتار شالی و کنجد به روش خشکه کاری را در دست اجرا دارد.

وی افزود: علاوه بر درآمدزایی از طرح های درحال انجام یا انجام شده، توسعه فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در طرح های ذکر شده و قراردادن نتایج آن در اختیار کشاورزان منطقه از دیگر اهداف دانشگاه گنبدکاووس است.

در ادامه دکتر طهماسبی از در حال احداث بودن چند طرح عمرانی در دانشگاه گنبدکاووس از جمله احداث سلف سرویس با زیربنای سه هزار مترمربع در دو طبقه، زمین چمن مصنوعی فوتسال، رفع مشکل گرمایشی دانشگاه علوم پایه و احداث دو پارکینگ با ظرفیت ۶۰ دستگاه خودرو خبر داد و گفت: تعدادی از این طرح ها تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی همچنین با قدردانی از تلاش خبرنگاران در اطلاع رسانی وقایع و رویدادهای مختلف از جمله حوزه دانشگاه به جامعه، از آمادگی این مرکز آموزش عالی برای عقد تفاهم نامه با دیگر ادارات و نهادها برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و علمی جهت رفع مسائل خبر داد و گفت: این حال این دانشگاه با منابع طبیعی و آبخیزداری، هواشناسی، علوم پزشکی، دانشگاه مذاهب اسلامی و دو بیمارستان بسکی و پیامبر اعظم(ص) تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.


معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه گنبدکاووس نیز در این نشست از تحصیل افزون بر سه هزار دانشجو در ۷۲ کد رشته از مقطع کاردانی تا دکترا در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: از سال تحصیلی جدید و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این دانشگاه در ۱۵ کد رشته صرفا براساس سوابق تحصیلی داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری، دانشجوی می پذیرد.

دکتر علی ستاریان افزود: داوطلبان علاقه مند می توانند با ثبت نام در سایت سازمان سنجش یا سایت دانشگاه گنبدکاووس تا ۶ شهریورسال جاری اقدام نمایند تا درصورت احراز شرایط در یکی از رشته های "زیست شناسی، آمار، ریاضیات، فیزیک، شیمی آزمایشگاهی، فنی و عمران، علوم ورزشی، زبان انگلیسی و روسی، علوم دامی، مهندسی شیلات و صنایع چوب و ژنتیک تولیدات گیاهی" به عنوان دانشجو پذیرش شوند.

وی با اشاره به وجود ۱۳۴ عضو هیات علمی در دانشگاه گنبدکاووس اضافه کرد: درسال گذشته ۱۱۰ مقاله علمی پژوهشی توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه در مجلات علمی پژوهشی کشور چاپ شد که ۲۰ مقاله آن نیز در مجلات خارجی بوده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گنبدکاووس نیز دراین نشست، گفت: درسایه فعالیت های متنوع درحوزه فرهنگی و دانشجویی، این دانشگاه در ارزیابی های انجام شده بین دانشگاه های سراسر کشور در سال گذشته، به عنوان نمونه و شایسته تقدیر قرار گرفت.

دکتر اکبر فخیره افزود: تدوین برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت درحوزه دانشجویی و فرهنگی، برگزاری مراسم و جشن های مختلف به مناسبت های ملی و مذهبی، فعال بودن ۲۰ انجمن علمی و سه کانون فرهنگی، برگزاری چند اردوی جهادی برای کمک به سیل زدگان و اعزام کاروان راهیان نور، برگزاری کارگاه های آموزشی حوزه آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های این معاونت درسال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ بوده است.