عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تشدید نظارت بر محل های عرضه دام زنده و کشتارگاه ها به مناسبت عید قربان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تشدید بر محل های عرضه دام زنده و کشتارگاه ها به مناسبت عید قربان در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

مهندس علی اصغر حسنی در گفتگو با وب دا گفت: فعالیت های مرتبط با مدیریت سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مشترک انسان و دام تشدید می شود و در این راستا گروه های بازرسی بهداشت محیط بر عملکرد اماکن هدف نظارت مستمر خواهند داشت.

مهندس حسنی اظهار کرد: برگزاری نشست هماهنگی با اداره کل دامپزشکی و استانداری، هماهنگی با ادارات دامپزشکی شهرستانها جهت تشریک مساعی در خصوص اجرای مصوبات کارگروه ساماندهی امور دام استان و پدافند غیر عامل و هماهنگی در خصوص تشدید و نظارت و بازرسی از کشتارگاهها و محل های عرضه دام زنده از جمله اقدامات در این زمینه به شمار می رود.

وی به دیگر برنامه های در دست اقدام اشاره و بیان کرد: تشدید نظارت بر محل های عرضه دام زنده در خصوص رعایت مسائل بهداشتی در قالب تیمهای فوریت سلامت محیط و کار و ممانعت از ذبح دام در محلهای غیر مجاز و برخورد با متخلفان همچنین تشدید نظارت بر کشتارگاهها در خصوص رعایت مسائل بهداشت محیطی و سلامت شغلی شاغلین کشتارگاه در روزهای منتهی به عید و بخصوص روز عید سعید قربان انجام خواهد شد.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان خراسان رضوی تصریح کرد: اطلاع رسانی و ارائه آموزشهای مناسب به مردم جهت ارتقاء سطح آگاهی ایشان در رابطه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام از طریق نصب بنر و برگزاری جلسات آموزشی خصوصا در مناطق روستایی در این مدت در دستور کار قرار گرفته است.

{jcomments on}