عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

معاون دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان: استادان ارزش‌های انقلاب اسلامی را به دانشجویان انتقال دهند

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: از استادان انتظار می‌رود که با رفتار خود، ارزش‌های انقلاب اسلامی را به دانشجویان انتقال دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، محسن فلاح‌راد ظهر امروز در جلسه تبیین دستورالعمل آراستگی، شئون فرهنگی، رفتاری «حجاب و عفاف» در جمع مدیران گروه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با اشاره به تعداد بالای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقاطع تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی توانایی حل مسائل دانشگاه و جامعه را دارد و می‌توان با تعریف پایان‌نامه‌ها در راستای حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در حل مسائل کمک کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، دانشگاه و استاد انقلابی را از سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی برای اصلاح جامعه دانست و ادامه داد: استادان و کارکنان دانشگاه الگوی رفتاری دانشجویان هستند و قطعاً اثرگذاری دانشجویان از استادان بسیار زیادتر از سایر نهادهای اثرگذار در جامعه است و از آنان انتظار می‌رود که با رفتار خود، ارزش‌های انقلاب اسلامی را به دانشجویان انتقال دهند.

غلامرضا وقار لاهیجی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان هم با بیان اینکه استادان و کارکنان مانند فرزندان خود به دانشجویان علاقه‌مند هستند، گفت: دانشجویان امانت‌های الهی از طرف خانواده و جامعه در دستان ما هستند و این وظیفه استادان و کارکنان است که مراقب باشند، این اعتماد مقابل دچار خدشه نشود.

وی، یکی از وظایف معلمی را ایثارگری و روشنگری نسل جوان دانست و افزود: از جمله وظایف معلمی این است که دانشجویانی را که دچار مشکلات فرهنگی و علمی هستند را نصیحت، راهنمایی و ارشاد کند، دانشگاه باید مانند خانواده دانشجویان رفتار کند.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی واحد لاهیجان نیز با بیان اینکه، همه استادان و کارکنان، دانشگاه را به‌صورت داوطلبانه به عنوان محل کار خود انتخاب کرده‌اند، بیان کرد: استادان و کارکنان، دانشگاه آزاد اسلامی را داوطلبانه به عنوان محل خدمت خود انتخاب کرده و بنابراین لزوم دارد که به قوانین آن احترام یگذارند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله رهنورد دانشگاه آزاد اسلامی را مولود انقلاب ذکر کرد و ادامه داد: از دانشگاه و استاد در تراز انقلاب و اسلام انتظار می‌رود که برای اعتلای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اسلام بیشتر از سایر ارگان‌ها و نهادها بکوشند و باید تلاش کرد، مبدا اصلی حل مشکلات جامعه، دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

انتهای پیام/